Εντάσσοντας δραστηριότητες με Arduino σε ένα συνθετικό μοντέλο διερευνητικής μάθησης και ανάπτυξης κινήτρων


Δημοσιευμένα: Μαρ 18, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Διερευνητική μάθηση μοντέλο ARCS εκπαιδευτική ρομποτική τεχνολογία Arduino Μονωτές και Αγωγοί
Κων/να Γεωργιάδη
Κυπαρισσία Παπανικολάου
Περίληψη

Η παρούσα μελέτη διερευνά την επίδραση μίας διδακτικής παρέμβασης που λαμβάνει υπόψη τα κίνητρα των μαθητών, αξιοποιεί τη διερευνητική προσέγγιση και την τεχνολογία Arduino, στον τομέα των κινήτρων και των γνώσεων των μαθητών. Συγκεκριμένα, στόχος της μελέτης ήταν ένας εκπαιδευτικός σχεδιασμός που επαυξάνει τις φάσεις της διερευνητικής μάθησης με στρατηγικές του μοντέλου ARCS και η μελέτη της επίδρασής του στις διαστάσεις της προσοχής, της σχετικότητας, της ικανοποίησης και της εμπιστοσύνης, αλλά και στις γνώσεις των μαθητών στο κεφάλαιο των Αγωγών και των Μονωτών της Ε' Δημοτικού. Ταυτόχρονα για τις ανάγκες της παρούσας μελέτης χρησιμοποιήθηκε η τεχνολογία Arduino και το προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch. Στην έρευνα συμμετείχαν δύο τμήματα της Ε' Δημοτικού, το πρώτο ως πειραματική ομάδα όπου εφαρμόστηκε ο προτεινόμενος σχεδιασμός και το δεύτερο ως ομάδα ελέγχου. Τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν θετικά ως προς την επίδραση στα κίνητρα αλλά και τις γνώσεις των μαθητών συγκριτικά με το παραδοσιακό μοντέλο διδασκαλίας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles