Vol. 9 No. 1A (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης
Articles
The "discourse" of Hellenic Open University Faculty Members on providing distance learning using MOOCs: Pedagogical roles and interaction between teacher and students
Γεράσιμος Σ. Κουστουράκης, Χρήστος Θ. Παναγιωτακόπουλος, Φωτεινή Λιακοπούλου
Mechanisms of support and engagement of students in distance education: The case of the systemic programme Online Human Touch
Artemisia (Αρτεμησία) Grapsa (Γράψα), Ilias Mavroidis
Distance learning support in mathematics for first year students
Νικόλαος M. Ματζάκος, Μιχαήλ Καλογιαννάκης
The importance of face-to-face meetings in Open Distance Learning (ODL) courses
ΒΑΣΙΛΙΚΗ (VASILIKI) ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ (PANAYOTI) ΜΟΣΧΟΥΡΗ (MOSCHOURI), ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ (EMANOUIL) ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ (APOSTOLAKIS)
Tutor practices in new HOU programmes. Stories from the trenches: the case of LRM (Language Education for Refugees and Migrants)
Αικατερίνη Ιωάννης Μακρή, Μαρία Παπαδοπούλου, Ρούλα Τσοκαλίδου, Ελένη Σκούρτου, Ευγενία Αρβανίτη, Αναστασία Γκαϊνταρτζή, Βασιλική Κάντζου, Πολυξένη Μανώλη, Εύη Μάρκου, Άννα Μουτή, Νεκταρία Παλαιολόγου, Ρούλα Κίτσιου
An Open Educational Resource Promoting Entrepreneurial Skills in Youth
Angelika I Kokkinaki, Despo Ktoridou, Despo Ktoridou
Distance Learning Theatre Studies: limitations and perspectives in the emerging era of mixed reality
Ελένη Γεώργιος Τιμπλαλέξη
Assessing Student Performance by Learning Analytics Dashboards
Andreas F. Gkontzis, Christoforos V. Karachristos, Fotis Lazarinis, Elias C. Stavropoulos, Vassilios S. Verykios
The design and implementation of eLearning professional development project for Greek Teachers: τhe pedagogical use of Web 2.0 applications in teacher training, with emphasis on the development of collaborative creativity
Παναγιώτης Σπύρος Αναστασιάδης, Κωνσταντίνος Μιχαήλ Κωτσίδης
Εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα : «Η αξιοποίηση του web 2.0 στο σύγχρονο σχολείο – Από τη θεωρία στην πράξη με έμφαση στη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη»: Αποτίμηση και προοπτικές
Παναγιώτης Σπύρος Αναστασιάδης, Κωνσταντίνος Μιχαήλ Κωτσίδης, Αλεξία Σπανουδάκη
Social Networks and Distance Learning in Digital Age: Design & implementation of the Educational & Social Network (ESN) by The E-learning lab of the University of Crete
Παναγιώτης Σπύρος Αναστασιάδης, Κωνσταντίνος Μιχαήλ Κωτσίδης, Νικόλαος Μαρκάκης
The contribution of new technologies to the training and professional development of teachers: development and organization issues
Θεοδόσιος Αναστασιάδης, Ευαγγελία Μανούσου
Η αξιολόγηση επιμορφωτικών προγραμμάτων ΤΠΕ για Εκπαιδευτικούς ως προς την Αποτελεσματικότητά τους σε Επίπεδο Γνώσεων. Η περίπτωση των φιλολόγων του Ν. Μεσσηνίας
Μαρία Γεωργίου Σταματοπούλου, Παναγιώτης Ευαγγέλου Μπαλιάμης, Βασιλική Παπαδοπούλου