Εξ Αποστάσεως ενίσχυση πρωτοετών φοιτητών στα μαθηματικά


Δημοσιευμένα: Δεκ 21, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
ΤΠΕ Εξ αποστάσεως εκπαίδευση Συμπληρωματική εκπαίδευση Μαθηματικά
Νικόλαος M. Ματζάκος
Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Περίληψη

Ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικής εξ αποστάσεως ενισχυτικής διδασκαλίας στα μαθηματικά αναπτύχθηκε για να υποστηρίξει φοιτητές μηχανικούς στο πρώτο έτος των σπουδών τους. Στην παρούσα έρευνα εξετάζουμε κατά πόσο η παρακολούθηση ενός τέτοιου προγράμματος βοήθησε στην εξοικείωση των φοιτητών με προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αναλυτικότερα, παρουσιάζουμε τη δομή και μέρος του υλικού που αναπτύχθηκε. Επιπρόσθετα, εξετάζουμε την ικανοποίηση των φοιτητών από το υλικό του προγράμματος και τις στάσεις τους σε σχέση με ένα συμβατικό πρόγραμμα ενισχυτικής εκπαίδευσης στα μαθηματικά. Βασικό μεθοδολογικό εργαλείο αποτελεί ένα κατάλληλα δομημένο ερωτηματολόγιο το οποίο διανεμήθηκε ηλεκτρονικά κατά την ολοκλήρωση του προγράμματος. Οι φοιτητές ανταποκρίθηκαν θετικά στο πρόγραμμα το οποίο απετέλεσε έναν βασικό τρόπο γνωριμίας με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ήταν ικανοποιημένοι από το υλικό του προγράμματος. Η στάση των φοιτητών σε σχέση με ένα συμβατικό πρόγραμμα βρέθηκε να σχετίζεται με την προηγούμενη εμπειρία τους σε προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Από τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων προκύψαν 4 βασικοί παράγοντες που αφορούν την πεποίθηση για το πρόγραμμα. Οι παράγοντες αυτοί ήταν η φοιτητική ανάπτυξη και εξέλιξη, η ικανοποίηση και τα μέρη του εξ αποστάσεως ενισχυτικού προγράμματος, οι στάσεις στο εξ αποστάσεως ενισχυτικό πρόγραμμα σε σχέση με ένα συμβατικό και η εξοικείωση σε σχέση με την ηλεκτρονική εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικά Συγγραφέων
Νικόλαος M. Ματζάκος, Παιδαγωγικό Τμήμα, Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης
Επίκουρος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα, Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης
Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
Επίκουρος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
Αναφορές
A few months ago (2014). Retreived 3/2/2017 from http://exelearning.net/
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2008). Research Methods in Education. London: Routledge.
Doukakis, S., Chionidou-Moskofoglou, M., Mangina-Phean, E., & Rousos, P. (2010). Researcing technological and mathematical knowledgw (TCK) of undergraduate primary teachers. International Journal Technology Enhanced Learning, 2(4), 372-382.
Edward, H., & Penney, D. (2008), Calculus Early Transcenltals, 7th Edition. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
Faulkner, F., Hannigan, A., & Ftizmaurice, O. (2013). The role of priot mathematical experience in predicting mathematics performance in higher education. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 45(5), 648-667.
Finney, R., Weir, M., & Girdano, F. (2000). Thoma’s Calculus. Addison-Wesley.
Galligan, L., Wandel, A., & Todd, H. (2010). Scaffolding Distance Learning in Mathematics for Engineering: Identifying Key Troublesome Knoledge. Engineering and Mathematics in Education Conference (STEM 2010). Brisbane: Australia.
Hillock, P. W., Jennings, M., Roberts, A., & Scharaschkin, V. (2013). A mathematics support programme for first-year engineering students. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 44 (7), 1030-1044.
Johnston, P. R., Watters D. J., Brown, C. L., & Loughlin, W. A. (2016). An investigation into student perceptions towards mathematics and their performance in first year chemistry: introduction of online maths skills support, Chemistry Education Research and Practice.
Mantzakos, N., & Kalogiannakis, M. (2018). A Support Distance Learning Program in Mathematics for First Year Engineering Students. Education and Information Technologies, 1-23 (First on-line). Doi: 10.1007/s10639-017-9641-y
Mestel, Β., Williams, G., Lowe, T., & Arrowsmith, G. (2011). Teaching Mathematics with Online Tutorials. MSOR Connections , 11(1), 12-17.
Perkin, G., & Bamforth, S. (2011). A variety of approaches to the provision of mathematics help for first-year engineering undergraduates. International Journal of Electrical Engineering Education , 48(1), 79-91.
Rousos, P. (2007). The Greek computer attitudes scale: Construction and assessment of psychometric properties. Computers in Human Behavior, 23(1), 578-590.
Sivapalan, S., & Cregan, P. (2005). Value of online resources for learning by distance education. CAL-laborate, 14(2005), 23-27.
Staniec, A., & Doerr, H. (2012). Flexible and sustainable Interventions for Mathematics Support of First-Year Students. 2012 ASEE Annual Conference.
Taylor, J. Α., & Morgan, M. J. (1999). Mathematical support for commencing engineering students between 1990 and 1996: an Australian case study. International Journal of Engineering Education, 15(6), 486-492.
The Open University (2017). Retrieved 5/2/2017, from Degrees and courses for international students: http://www.openuniversity.edu/
Zimmermann, M., Jokiaho, A., & May, B. (2013). Lectrure Recording in Higher mathematics Education. Journal of Information Technology and Application in Education, 2(4), 150-156.