Εξ Αποστάσεως ενίσχυση πρωτοετών φοιτητών στα μαθηματικά
Περίληψη
Ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικής εξ αποστάσεως ενισχυτικής διδασκαλίας στα μαθηματικά αναπτύχθηκε για να υποστηρίξει φοιτητές μηχανικούς στο πρώτο έτος των σπουδών τους. Στην παρούσα έρευνα εξετάζουμε κατά πόσο η παρακολούθηση ενός τέτοιου προγράμματος βοήθησε στην εξοικείωση των φοιτητών με προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αναλυτικότερα, παρουσιάζουμε τη δομή και μέρος του υλικού που αναπτύχθηκε. Επιπρόσθετα, εξετάζουμε την ικανοποίηση των φοιτητών από το υλικό του προγράμματος και τις στάσεις τους σε σχέση με ένα συμβατικό πρόγραμμα ενισχυτικής εκπαίδευσης στα μαθηματικά. Βασικό μεθοδολογικό εργαλείο αποτελεί ένα κατάλληλα δομημένο ερωτηματολόγιο το οποίο διανεμήθηκε ηλεκτρονικά κατά την ολοκλήρωση του προγράμματος. Οι φοιτητές ανταποκρίθηκαν θετικά στο πρόγραμμα το οποίο απετέλεσε έναν βασικό τρόπο γνωριμίας με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ήταν ικανοποιημένοι από το υλικό του προγράμματος. Η στάση των φοιτητών σε σχέση με ένα συμβατικό πρόγραμμα βρέθηκε να σχετίζεται με την προηγούμενη εμπειρία τους σε προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Από τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων προκύψαν 4 βασικοί παράγοντες που αφορούν την πεποίθηση για το πρόγραμμα. Οι παράγοντες αυτοί ήταν η φοιτητική ανάπτυξη και εξέλιξη, η ικανοποίηση και τα μέρη του εξ αποστάσεως ενισχυτικού προγράμματος, οι στάσεις στο εξ αποστάσεως ενισχυτικό πρόγραμμα σε σχέση με ένα συμβατικό και η εξοικείωση σε σχέση με την ηλεκτρονική εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα