Τόμ. 2014 Αρ. 2: Σύγχρονες αναζητήσεις της Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα: Πρακτικά 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου Επιστημών Εκπαίδευσης
Δημοσιευμένα: 2016-05-06
Η έκδοση των πρακτικών του 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου Επιστημών Εκπαίδευσης πραγματοποιείται με καθυστέρηση. Πιστεύουμε όμως, ότι η ποιότητα και το περιεχόμενο των εισηγήσεων είναι σημαντική και θα είναι χρήσιμη για τους λειτουργούς της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων. Η παιδεία και η έρευνα αποτελούν βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη της χώρας μας. Για αυτό είναι απαραίτητη η πραγματοποίηση επιστημονικών συνεδρίων που οργανώνονται από πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας με σκοπό την παρουσίαση νέων ερευνητικών δεδομένων, που προωθούν στην πράξη την παιδεία και τον πολιτισμό.
Σκοπός του 4ου Συνεδρίου ήταν η παρουσίαση των ερευνητικών δεδομένων που αφορούν στις επιστήμες της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της. Επίσης παρουσιάστηκαν εμπεριστατωμένες προτάσεις που αφορούν στο μέλλον της εκπαίδευσης στη χώρας μας και ερευνητικά ευρήματα των σύγχρονων παιδαγωγικών πρακτικών.
Εκ μέρους της Οργανωτικής και Επιστημονικής Επιτροπής του Συνεδρίου εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας προς τα μέλη των επιτροπών, τους προσκεκλημένους, τους εισηγητές, τους συνέδρους και τα μέλη της Γραμματείας και τους χορηγούς.
Πλήρες τεύχος
Εισηγήσεις
Συμβουλευτική υποστήριξη παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες και των οικογενειών τους
Ανδρονίκη Γάκη, Φωτεινή Πολυχρόνη, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
Υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες: Στρατηγικές μάθησης και μελέτης
Κωνσταντίνος Γάκης, Χριστίνα Καμπυλαυκά, Φωτεινή Πολυχρόνη
Η αξιολόγηση της διδασκαλίας μεταγνωστικών στρατηγικών για την παραγωγή γραπτού λόγου σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και γλωσσικές διαταραχές
Κωνσταντίνος Μαστροθανάσης, Άννα Ζουγανέλη, Σπυριδούλα Κατσιφή-Χαραλαμπίδη
Το διδακτικό παιχνίδι ως μέσον γνωστικής ανάπτυξης παιδιών με ήπιες δυσκολίες μάθησης ηλικίας 4-8 ετών
Ζωή Καραμπατζάκη, Δημήτρης Σαρρής
Επίπεδα επαγγελματικής δέσμευσης και ικανοποίησης σε σχέση με τους μηχανισμούς αντιμετώπισης ψυχοπιεστικών καταστάσεων σε Έλληνες εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής
Κρυσταλλία Μουρκογιάννη, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
Σχολικός εκφοβισμός και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Μαρία Παγούνη, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
O ρόλος των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας (νευρωτισμού, εσωστρέφειας) στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού
Σοφία Χατζηγεωργίου, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
Εκτίμηση της πρώιμης μαθηματικής ανάπτυξης των μαθητών με σύνδρομο Down
Γαρυφαλιά Χαριτάκη, Γεώργιος Μπαραλής, Σταυρούλα Πολυχρονοπούλου
Σχέση των Διαταραχών του Αυτιστικού Φάσματος και της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής με/χωρίς Υπερκινητικότητα-Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Αναστάσιος Διαμαντόπουλος, Βασιλική Ζάχου
Ηλεκτρονικός εκφοβισμός στην παιδική και εφηβική ηλικία: διερευνώντας το φαινόμενο όπως εκδηλώνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Μαρία Γρηγοράκη, Φρατζέσκα Περάκη, Αγγελική Πολίτη
Σχολικός εκφοβισμός. Οι Κοινωνικές Αναπαραστάσεις των μαθητών του Δημοτικού.
Μαρίνος Παρασκευόπουλος, Αγγελική Μπίλια, Πηνελόπη Παρασκευοπούλου
Μορφές διαδικτυακής παρενόχλησης (διαδικτυακή αποπλάνηση και παιδική πορνογραφία): προτάσεις αντιμετώπισης
Ανδρονίκη Γάκη, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
Αγχώδεις διαταραχές, αυτοκτονικός ιδεασμός και χρήση ουσιών σε παιδιά και εφήβους και η σχέση τους με τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού
Αικατερίνη Πλούμπη, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
Αίσθηση του χιούμορ και χαρισματικά παιδιά: Όταν ο έξυπνος περνιέται για «εξυπνάκιας»
Ευτυχία Μητσοπούλου, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
MePlusMe: Διαδικτυακό σύστημα ψυχολογικής και ακαδημαϊκής υποστήριξης σπουδαστών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μελέτη Επίδειξης Τελικής Εφαρμογής.
Μαριέττα Παπαδάτου-Παστού, Άννα Τουλουμάκου, Παταπία-Μαρία Τζότζολη
Η Αυτονομία των Ατόμων με Νοητική Υστέρηση: Σύγκριση Μαθητών και Αποφοίτων Ειδικών Εκπαιδευτικών Πλαισίων
Αργυρώ Παπαδημητρίου, Ελευθερία Σάλμοντ
Διαταραχές ύπνου σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
Ανδρέας Γρηγοριάδης, Χριστίνα Συριοπούλου, Γρηγόρης Σίμος
Αξιολόγηση κοινωνικών δεξιοτήτων σε μαθητές με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Ελπίς Παπαευσταθίου, Χριστίνα Συριοπούλου-Δελλή
Απόψεις γονέων με παιδιά τυπικής ανάπτυξης για την εκπαιδευτική συμπερίληψη παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Παναγιώτα Ρούσου, Χριστίνα Συριοπούλου-Δελλή, Ιωάννης Αγαλιώτης