Αξιολόγηση κοινωνικών δεξιοτήτων σε μαθητές με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος


Λέξεις-κλειδιά:
κοινωνικές δεξιότητες μαθητές με ΔΑΦ εκπαιδευτικοί
Ελπίς Παπαευσταθίου
Χριστίνα Συριοπούλου-Δελλή
Περίληψη

Η έρευνα εξετάζει τις κοινωνικές δεξιότητες μαθητών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ). Οι κοινωνικές τους δεξιότητες με μεταβλητές όπως το φύλο, η ηλικία, η ύπαρξη νοητικής καθυστέρησης (Ν.Κ.), η ανάπτυξη λόγου, το είδος του σχολείου καθώς και η αλληλεπίδραση της Ν.Κ. με τον λόγο συσχετίστηκαν για τον εντοπισμό διαφορών. Για την εκπόνηση της έρευνας χορηγήθηκε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο βασισμένο στο Autism Social Skills Profile (Bellini & Hopf, 2007), σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Βόρεια Ελλάδα για την αξιολόγηση 63 μαθητών με ΔΑΦ.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα οι μαθητές με ΔΑΦ έχουν φτωχές κοινωνικές δεξιότητες. Η Ν.Κ., ο λόγος και το είδος του σχολείου βρέθηκε πως ανήκουν στους παράγοντες που σχετίζονται με τις κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών με ΔΑΦ. Από την άλλη, δεν βρέθηκε κάποιου είδους συσχέτιση με το φύλο, την ηλικία και με την αλληλεπίδραση της Ν.Κ. και του λόγου.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Ελπίς Παπαευσταθίου
Ψυχολόγος, Ma Ειδικής Αγωγής, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Χριστίνα Συριοπούλου-Δελλή

Λέκτορας, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής Πανεπιστήμιο Μακεδονίας