Ο εθελοντισμός στην ειδική αγωγή και η λειτουργία του εργαστηρίου εικαστικών ΑΜΕΑ στο Δήμο Πετρούπολης


Δημοσιευμένα: Μαΐ 6, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
Εθελοντισμός ειδική αγωγή εικαστικές τέχνες αποδοχή διαφορετικότητα ενδυνάμωση.
Κωνσταντίνα Φαράντου
Περίληψη

Η σχετική συζήτηση αφορά ένα σύνολο θεματικών όπως:

1)      Σκέψεις και κίνητρα όσον αφορά τον εθελοντισμό σε προγράμματα εδικής αγωγής.

2)      Η συμβολή των εικαστικών τεχνών στη διατήρηση μιας ολιστικής εικόνας των ατόμων με αναπηρία ως “πλήρη πρόσωπα” έναντι α) των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των κατηγοριών των ποικίλων βλαβών της υγείας ή/και β) των περιοριστικών - συχνά στερεοτυπικών - κοινωνικών αποδόσεων γι αυτές.

3)      Εκπαιδευτικό υλικό και μέθοδοι που χρησιμοποιούνται στο εργαστήριο εικαστικών τεχνών του Δήμου Πετρούπολης σε σχέση με τα διεξαγόμενα προγράμματα ειδικής αγωγής.

4)      Η έννοια της “φυσιολογικότητας” ως κοινωνικά κατασκευασμένος όρος αξίας και το ζήτημα της αποδοχής της “διαφορετικότητας”.

5)      “Επιβαλλόμενα εμπόδια”: Οι επιπτώσεις της εσωτερίκευσης της “κανονικότητας” από τα άτομα με αναπηρία και το στενό τους περιβάλλον.

6)      Το ζήτημα της ενδυνάμωσης: Η κατανόηση, διεύρυνση και αξιοποίηση της συμβολοποίησης της εμπειρίας των ατόμων με αναπηρία μέσω καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων.

7)      Η ανάγκη αποτελεσματικής παρέμβασης και υποστήριξης των οικογενειών με ανάπηρα παιδιά.

8)      Ο εθελοντισμός ως αμφίδρομη σχέση οφέλους μεταξύ παρόχου φροντίδας και αποδέκτη.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Βιογραφικό Συγγραφέα
Κωνσταντίνα Φαράντου, Του εργαστηρίου εικαστικών ΑΜΕΑ στο Δήμο Πετρούπολης
Εκπαιδευτικός ΠΕ18, Γραφικών Τεχνών (Εθελόντρια)