Ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων παιδιών με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας και σύνδρομο Αsperger μέσω των κοινωνικών ιστοριών


Δημοσιευμένα: Μαΐ 6, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
αυτισμός υψηλής λειτουργικότητας σύνδρομο Asperger κοινωνικές ιστορίες πρόγραμμα TEACCH
Αγάθη Σταθοπούλου
Περίληψη

   Τα παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού, δεν καταλαβαίνουν τη δύναμη της επικοινωνίας, ότι η επικοινωνία μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά των άλλων στο περιβάλλον τους. Οι κοινωνικές ιστορίες  αναπτύχθηκαν από την Carol Gray, με στόχο την υποστήριξη των ατόμων με αυτισμό, ώστε να μπορούν να «διαβάσουν» και να κατανοήσουν τις διαφορετικές κοινωνικές καταστάσεις. Το παιδιά μέσα από κοινωνικές ιστορίες μπορούν να διδαχθούν και να ενεργούν αναλόγως σε παρόμοιες καταστάσεις. Στην παρούσα μελέτη συμμετείχαν 22 παιδιά ηλικίας 8-11 ετών με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας και σύνδρομο Asperger. Χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης για Παιδιά με Αυτισμό στον Τομέα των Κοινωνικών Δεξιοτήτων. Το εργαλείο βασίστηκε στη μέθοδο αξιολόγησης της κοινωνικότητας του προγράμματος TEACCH. Οι κοινωνικές ιστορίες, όπως αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα της μελέτης είναι σε θέση να διδάξουν στο παιδί προσαρμοστικές ρουτίνες, προκειμένου να επιτύχει την αλλαγή ορισμένων συμπεριφορών. Διδάσκουν κατάλληλες συμπεριφορές σε ένα ρεαλιστικό κοινωνικό πλαίσιο προκειμένου να γενικευθούν και να είναι σε θέση το παιδί να περιορίσει μια σειρά προβληματικών συμπεριφορών, όπως η επιθετικότητα, η επιμονή σε κάποια ρουτίνα, το άγχος και το φόβο.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Αγάθη Σταθοπούλου

Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής και Ψυχολογίας ΕΚΠΑ