Απόψεις γονέων με παιδιά τυπικής ανάπτυξης για την εκπαιδευτική συμπερίληψη παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος


Δημοσιευμένα: Μαΐ 12, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
διαταραχή αυτιστικού φάσματος γονείς συμπερίληψη γενικό σχολείο
Παναγιώτα Ρούσου
Χριστίνα Συριοπούλου-Δελλή
Ιωάννης Αγαλιώτης
Περίληψη

Ένα από τα ζητήματα που απασχολούν το ανθρώπινο δυναμικό που εμπλέκεται στο χώρο της εκπαίδευσης είναι η συμπερίληψη παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην τάξη του γενικού σχολείου και οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ των μελών της σχολικής μονάδας (Αγαλιώτης, 2002; Μιχαηλίδης, 2009). Ο όρος  εκπαιδευτική συμπερίληψη (inclusive education) δηλώνει αφενός μεν την τοποθέτηση ενός ατόμου με αναπηρία στο εκπαιδευτικό περιβάλλον, αφετέρου την ενεργητική συμμετοχή του τόσο  στη μαθησιακή διαδικασία όσο και στις άλλες εκφάνσεις της σχολικής ζωής, με απαιτήσεις ανάλογες με τις δυνατότητές του (Σούλης, 2008).

Η παρούσα έρευνα εξετάζει τις στάσεις των γονέων παιδιών τυπικής ανάπτυξης που βρίσκονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (6-12 ετών) για την εκπαιδευτική συμπερίληψη παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Η συγκέντρωση των δεδομένων της έρευνας έγινε διαμέσου ερωτηματολογίου που περιλάμβανε 15 προσαρμοσμένες ερωτήσεις σε κλίμακα τύπου Likert και απαντήθηκε από 151 γονείς παιδιών τυπικής ανάπτυξης. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι γονείς είναι ιδιαίτερα θετικοί απέναντι στη εκπαιδευτική συμπερίληψη των παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος, αν και οι απόψεις τους διαφοροποιούνται σημαντικά ανάλογα με το μορφωτικό τους επίπεδο και το μόνιμο τόπο κατοικίας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Παναγιώτα Ρούσου
Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής.
Χριστίνα Συριοπούλου-Δελλή
Λέκτορας, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής
Ιωάννης Αγαλιώτης

Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής