| More

MePlusMe: Διαδικτυακό σύστημα ψυχολογικής και ακαδημαϊκής υποστήριξης σπουδαστών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μελέτη Επίδειξης Τελικής Εφαρμογής.

Views: 473 Downloads: 180
Μαριέττα Παπαδάτου-Παστού, Άννα Τουλουμάκου, Παταπία-Μαρία Τζότζολη

Περίληψη


Εισαγωγή: Οι σπουδαστές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αντιμετωπίζουν συχνά ψυχολογικά προβλήματα ήπιας μορφής ή/και ακαδημαϊκές δυσκολίες. Αυτά μπορεί να οδηγήσουν σε υποβέλτιστη ψυχική υγεία, κακή ακαδημαϊκή επίδοση, μειωμένη ικανοποίηση από τις σπουδές, και, ενδεχομένως, σε παραίτηση από ακαδημαϊκές δραστηριότητες. Οι υπηρεσίες ψυχολογικής υποστήριξης στα πλαίσια των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΙΑΕ), όταν υπάρχουν, είναι υποχρηματοδοτούμενες και υπερπλήρεις. Ένα καινοτόμο, διαδικτυακό σύστημα αναπτύχθηκε από την iConcipio, το MePlusMe, για να προσφέρει ψυχολογική και ακαδημαϊκή υποστήριξη σε φοιτητές και να τους βοηθήσει να αναπτύξουν την προσωπική τους αποτελεσματικότητα.

Σκοπός της έρευνας: Η μελέτη επίδειξης της τελικής εφαρμογής (proof of concept study) του MePlusMe με σκοπό να διερευνηθεί η αναγκαιότητα ανάπτυξης ενός τέτοιου συστήματος και να εξασφαλιστεί ότι απηχεί τις ανάγκες των τελικών χρηστών.

Αποτελέσματα: Στοιχεία από πέντε βρετανικά ΙΑΕ (King’s College London, University of Edinburgh, University of Warwick, University of Roehampton και Bournemouth University, N = 873 σπουδαστές)  δείχνουν υψηλή ικανοποίηση των χρηστών, με το σύστημα να είναι φιλικό προς το χρήστη και να καλύπτει πραγματικές ανάγκες που δεν ικανοποιούνται με άλλους τρόπους.

Συμπεράσματα: Το ΜeplusΜe μπορεί να προχωρήσει στο επόμενο βήμα ανάπτυξής του που είναι η μελέτη σκοπιμότητας (feasibility study), η οποία προγραμματίζεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2015 με τη συμμετοχή τεσσάρων βρετανικών ΙΑΕ.


Λέξεις κλειδιά


διαδικτυακό σύστημα, φοιτητές, ψυχολογική παρέμβαση, δυσκολίες μελέτης, εργαλείο αυτοβοήθειας

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.420

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.