Vol. 7 No. 1A (2013): Μεθοδολογίες Μάθησης
Articles
Innovative Learning Activities in the frame of collaboration between Secondary and Higher Education: Adolescents' Summer School "Train Brain
Γεωργία Αντωνέλου, Ανθή Καρατράντου, Μαρία-Παρασκευή Ζερδεβά, Γεώργιος Βορβυλάς, Ευγενία Πιερρή, Αχιλλέας Καμέας
Cutlivating... Living Values in Education Case study: a workshop with second-grade students, on cooperation, at the Model Experimental Lyceum of Patras
Παναγιώτης Γάκης, Σπυρίδων Παρτσαδάκης, Μαρία - Ροζίτα Τσελεπή, Ευαγγελία Μανούσου, Πηνελόπη Σακοβέλη, Αντώνιος Λιοναράκης
Τhe role of study centers in open and distance education: A glimpse of the present and the future in Greece and worldwide
Αγγελική Κωστοπούλου, Αδαμαντία Σπανακά
How open can be the Open Educational Resources (OER)? Αpplication and Utilization Paradigms
Αδαμαντία Σπανακά, Αχιλλέας Καμέας
Utilization of mentoring processes, communities of practice and communities of research in distance education. Case study among members of tutors-counselors of HOU
Ευαγγελία Μανούσου, Ιωάννης Γκιόσος, Ηλίας Μαυροειδής, Μαρία Κουτσούμπα
Developing the supporting environment of tutor-counselors in “Geography, Human Geography and Material Culture in Europe” course at the Hellenic Open University
Σοφία Παπαδημητρίου, Αντώνης Λιοναράκης, Κώστας Θεολόγου, Λίλα Λεοντίδου
Online Distance Learning and Music Training: Benefits, drawbacks and challenges
Theano Koutsoupidou
Hellenic Open University 1992-2000: From Planning to implementation
Αγγελική Κωστοπούλου
The Flashmeeting digital videoconferencing system: Τhe case of the “I am not Scared” project
Στέφανος Αρμακόλας, Δημήτρης Αλιμήσης, Χρήστος Παναγιωτακόπουλος
An Instructional Design Methodology for Building Distance Learning Courses
George Nikolopoulos, Georgia Solomou, Christos Pierrakeas, Achilles Kameas
The integration of collaborative distance learning methods in secondary education: case study of an eTwinning partnership
Άννα Μονέφτση, Ηλίας Μαυροειδής, Μιχαήλ Γεωργιάδης
Workplace e-learning: data, trends and perspectives
Τόνια Χαρτοφύλακα, Μαρίνος Χάρχαλος, Βασίλης Μανώλογλου
A blended framework for teacher education on technology enhanced learning
Κυπαρισσία Παπανικολάου, Ευαγγελία Γουλή, Κατερίνα Μακρή
New Technologies in Special Education: Α Case Study
Μαρία Ξανθούλη, Ευαγγελία Γουλή, Ζαχαρούλα Σμυρναίου
Features of motivational design for e-learning
Ιορδάνης Αυγουστής, Αλιβίζος Σοφός, Κώστας Απόστολος