Criteria for evaluating an educational blog as a scientific one
Περίληψη
Blogs as one of the most widely used Web 2.0 applications, are globally accepted by a large number of Internet users. The educational blogs have a specific audience, purpose and goals. This research paper explores the criteria by which an educational blog can be characterized as scientific. The survey findings show that the educational blog readers regard an educational blog as scientific, taking into consideration certain criteria to which they attribute different significance. The participation of 10 experts on the field and the contribution of the unknown online educational blog readers was the cornerstone for the completion of this study. This research paper attempts to highlight some particular aspects of an issue, that, although it is one of the most widely used in the web, it has not received similar research attention, either locally or internationally.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).