Αναπτύσσοντας το μηχανισμό υποστήριξης των καθηγητών-συμβούλων της Θεματικής Ενότητας «Γεωγραφία, Ανθρωπογεωγραφία και Υλικός Πολιτισμός της Ευρώπης» του ΕΑΠ


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
καθηγητής-σύμβουλος επαγγελματική ανάπτυξη προσωπικού συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι Επαγγελματικά Δίκτυα Μάθησης
Σοφία Παπαδημητρίου
Αντώνης Λιοναράκης
Κώστας Θεολόγου
Λίλα Λεοντίδου
Περίληψη
Τα προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης απαιτούν ένα μοναδικό σύνολο επαγγελματικών δεξιοτήτων από τους διδάσκοντες καθώς και ένα διαφορετικό ρόλο από αυτόν στη συμβατική εκπαίδευση. Το άρθρο αφορά τη μελέτη που πραγματοποιήθηκε με επίκεντρο τους διδάσκοντες της Θεματικής Ενότητας (ΘΕ) «Γεωγραφία, Ανθρωπογεωγραφία και Υλικός Πολιτισμός της Ευρώπης» (ΕΠΟ12) του ΠΣ Ευρωπαϊκός Πολιτισμός του ΕΑΠ, το 2012 και αποτελεί μια έρευνα δράσης που στοχεύει στη διερεύνηση αυθεντικών προβλημάτων στη ΘΕ και στη διαδικασία ανάπτυξης νέας γνώσης. Στο πλαίσιο της έρευνας οικοδομήθηκε ένας μηχανισμός υποστήριξης των καθηγητών-συμβούλων της ΘΕ αξιοποιώντας καλές πρακτικές επαγγελματικής ανάπτυξης και συνεργατικών περιβαλλόντων μάθησης. Σε αυτό το άρθρο παρουσιάζονται ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η πιλοτική εφαρμογή του μηχανισμού υποστήριξης. Αξιοποιώντας τις προηγμένες τεχνολογίες μάθησης δίνεται έμφαση στις Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης, στα Κοινωνικά Δίκτυα, τα Επαγγελματικά Δίκτυα και Περιβάλλοντα Μάθησης και τους Ανοικτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους. Ο μηχανισμός υποστήριξης συνίσταται από τρεις δεξαμενές: η πρώτη περιέχει τα σενάρια διδασκαλίας ενεργητικών εκπαιδευτικών τεχνικών συνεργατικής μάθησης, η δεύτερη περιέχει τον εμπλουτισμό του εποπτικού υλικού και η τρίτη δεξαμενή, περικλείει καλές πρακτικές κοινωνικών και επαγγελματικών δικτύων μάθησης.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα