Η επίδραση των προδιαθετικών παραγόντων στη χρήση του διαδικτύου: μια έρευνα σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Δημοσιευμένα:
Jun 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
Προδιαθετικοί Παράγοντες Αυτοεπάρκεια Κίνητρα Χρήσης Διαδικτύου
Περίληψη
Η μεγάλη κοινωνικοπαιδαγωγική πρόκληση που αναδύεται στην ΚτΠ είναι η δημιουργία ενός νέου τεχνολογικού υπόβαθρου, μέσα στα πλαίσια του εκπαιδευτικού συστήματος, που θα διευκολύνει την επικοινωνία , την παραγωγή και τη διάχυση της κωδικοποιημένης γνώσης. Η εκπαίδευση είναι υποχρεωμένη να ενσωματώσει στις πρακτικές της παράγοντες που διευκολύνουν τη διαμεσολαβημένη επικοινωνία μεταξύ ανθρώπινων και πληροφορικών συστημάτων. Οι σύγχρονες έρευνες, που βασίζονται στα διεπιστημονικά πεδία της Κοινωνικής Πληροφορικής και της Γνωσιακής Επιστήμης, διακρίνουν το έλλειμμα αξιολόγησης της σχέσης μεταξύ των Προδιαθετικών Παραγόντων των ανθρώπων απέναντι στα Πληροφορικά Συστήματα και της Διαχείρισης της Γνώσης μέσα από αυτά. Ο κύριος σκοπός της έρευνας είναι να εξεταστεί ο ρόλος της επίδρασης των Προδιαθετικών Παραγόντων στη χρήση του Διαδικτύου με την αξιοποίηση της μεθοδολογίας της Θεωρίας Χρήσεων και Ανταμοιβών σε δείγμα εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι Προδιαθετικοί Παράγοντες, όπως η αυτοεπάρκεια στο Διαδίκτυο και η νευρικότητα με αυτό είναι πιο σημαντικοί προγνωστικοί δείκτες της έκθεσης στο Διαδίκτυο, από ότι είναι τα Κίνητρα και η Ανάμειξη. Για το λόγο αυτό, για να βελτιωθεί η χρήση του Διαδικτύου από τους ανθρώπους, οι διαμορφωτές εκπαιδευτικής πολιτικής και οι εκπαιδευτές των Νέων Τεχνολογιών, θα πρέπει να επικεντρωθούν στο πώς να αυξήσουν την αυτοεπάρκεια των χρηστών στο Διαδίκτυο και να ελαττώσουν την νευρικότητά τους κατά τη διάρκεια περιήγησης σε αυτό.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).