Students’ opinions on the importance of written assignments in distance education


Published: Dec 21, 2017
Keywords:
written essays assignments self-regulation metacognition autonomous learning distance education
Αδαμαντία (Adamantia) Γεράσιμος (Gerasimos) Σπατιώτη (Spatioti)
Abstract

In the course of this paper, we examined students' opinions on the importance of written assignments in distance education and their contribution to the development of autonomous learning through the cultivation of metacognitive thinking and self-regulation. In order to achieve this purpose, research questions were raised about the educational benefits of the written assignments and the role of the Professor-Consultant and the trainees during the preparation of the written works. The research was quantitative and was conducted with students of Postgraduate (Ms or Md) Studies Programs "Education Sciences" and "Education Sciences: Special Education and Training of People with Problems of Oral and Written Speech" of the Hellenic Open University. Specifically, a questionnaire was prepared for the survey completed by 56 students (convenient sampling) electronically. According to the results of the survey, students recognize the educational benefits of written assignments and they are largely satisfied with both the Professor-Consultant and their own self. However, they consider that the written assignments in the EAP are a necessary prerequisite for the participation in the final exams, which leads them to a compulsory formal procedure, making it difficult for the students to communicate with the Professor-Consultant and thus detracting from their educational role.

Article Details
  • Section
  • Articles
Author Biography
Αδαμαντία (Adamantia) Γεράσιμος (Gerasimos) Σπατιώτη (Spatioti), HELLENIC OPEN UNIVERSITY OF PATRAS

Postgraduate Program of Humanities "Educational Sciences", HELLENIC OPEN UNIVERSITY OF PATRAS, GREECE

Bachelor of Philology, Direction of Classical Philology, Department of Philology, Faculty of Philosophy, University of Ioannina, Greece

English: Level C2 (English Proficiency Certificate)

Computer: ECDL CORE CERTIFICATE

References
Βιβλιογραφία
Αγιομυριανάκης, Γ., Μιχιώτης, Α., Ψειρίδου, Α. & Κονιδάρης, Ν. (2005). Η Συμμετοχή και η Επίδοση των Φοιτητών στην Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Η Περίπτωση του ΠΣ ΔΕΟ του ΕΑΠ. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές Εφαρμογές. Πρακτικά Συνεδρίου, τόμ. Α, σελ. 326-337, Αθήνα: Προπομπός.
Anderson, B. (2007). Independent learning. In Μ.G. Moore (Εd.), Handbook of distance education (pp.109-122). Μahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Βασάλα, Π. & Ανδρεάδου, Δ. (2009). Οι απόψεις των αποφοίτων του μεταπτυχιακού προγράμματος «Σπουδές στην Εκπαίδευση» του ΕΑΠ για την επίδραση των εκπαιδευτικών παροχών του ιδρύματος στη μάθηση. Παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο, Τεύχος 4, Δεκέμβριος 2009. Ανακτήθηκε από http://www.pre.aegean.gr/revmata/issue-4.html
Βασάλα, Π., Χατζηπλής, Π., & Λιοναράκης, Α. (2007). Απόψεις προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών του ΕΑΠ για τις γραπτές εργασίες: συγκριτική μελέτη δύο ΘΕ-ΕΚΠ65 και ΕΛΠ10. 4o Διεθνές Συνέδριο για την ΑεξΑΕ. Μορφές Δημοκρατίας στην Εκπαίδευση: Ανοικτή Πρόσβαση και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Πρακτικά Συνεδρίου, τόμ. Α, σελ. 296-308, Αθήνα: Προπομπός.
Βασιλού - Παπαγεωργίου, Β., & Βασάλα, Π. (2005). Η Υποστήριξη των Μεταπτυχιακών Σπουδαστών στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Τι Ζητούν οι Σπουδαστές και τι Πιστεύουν οι ΣΕΠ ότι Ζητούν οι Σπουδαστές. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές Εφαρμογές. Πρακτικά Συνεδρίου, τόμ. Α, σελ. 124-134, Αθήνα: Προπομπός.
Bååth, J. (1994). Assignments in Distance Education: An overview. Epistolodidaktika, I, 13-20. Retrieved from http://web.worldbank.org/archive/website00236B/WEB/POSTAL01.HTM
Γιαγλή, Σ., Γιαγλής, Γ., & Κουτσούμπα, Μ. (2010). Αυτονομία στη μάθηση στα πλαίσια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology Volume 6, Number 1 & 2. http://dx.doi.org/10.12681/jode.9753
Creswell, J. (2016). Η Έρευνα στην Εκπαίδευση: Σχεδιασμός, Διεξαγωγή και Αξιολόγηση Ποσοτικής και Ποιοτικής Έρευνας (μτφ.: Κουβαράκου Ν. 2η έκδ.). Αθήνα: Ίων (έτος έκδ. πρωτοτύπου 2015)
Flavell, J. H. (1979). Metacognition and cognitive monitoring: A new area of cognitive-developmental inquiry. American Psychologist, 34(10), 906-911.
Garrison, D.R. (1997). Self- directed learning: Toward a comprehensive model. Adult Education Quarterly, 48 (1), 18-33. https://doi.org/10.1177/074171369704800103
Ηλιάδου, Χ. (2007). Επικοινωνία Καθηγητή – Συμβούλου και φοιτητών στις Σπουδές από απόσταση: Απόψεις φοιτητών στο πλαίσιο της Θ.Ε.ΕΚΠ65 του Ε.Α.Π (Διπλωματική Εργασία, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο). Διαθέσιμο από τη βάση δεδομένων του Ε.Α.Π. https://apothesis.eap.gr/handle/repo/20856
Κόκκος, Α. (2001). Ο ρόλος του διδάσκοντος στην εκπαίδευση από απόσταση: Η περίπτωση του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο στην Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Πρακτικά Συνεδρίου, τόμ. Α, σελ. 19-31, Πάτρα: Ε.Α.Π.
Κουστουράκης, Γ., & Παναγιωτακόπουλος, Χρ. (2005). Κοινωνιολογική προσέγγιση των εκπαιδευτικών πρακτικών και της αξιοποίησης των ΤΠΕ για την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το ΕΑΠ. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), 3ο Διεθνές συνέδριο για την ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση, Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές Εφαρμογές. Πρακτικά εισηγήσεων. Αθήνα: Προπομπός.
Κυριάκου, Π. (2004). Η εκπόνηση γραπτών εργασιών: ένα αποτελεσματικό εργαλείο μάθησης για τους φοιτητές που σπουδάζουν σε ένα εκπαιδευτικό σχήμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (Διπλωματική Εργασία, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο). Διαθέσιμο από τη βάση δεδομένων του Ε.Α.Π. https://apothesis.eap.gr/handle/repo/20355
Κωσταρίδου-Ευκλείδη, Α. (2008). Μεταγνωστικές διεργασίες και αυτο-ρύθμιση (3η έκδ.). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Λιοναράκης, Α. (2001). Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Προβληματισμοί για μια ποιοτική προσέγγιση σχεδιασμού διδακτικού υλικού. Στο Λιοναράκης, Α., (Επιμ.), Απόψεις και προβληματισμοί για την ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση, Αθήνα: Προπομπός.
Λιοναράκης, Α. (2009). Η εκπόνηση Μεθοδολογικής Προσέγγισης (Διδακτική) των Προγραμμάτων δια βίου εκπαίδευσης από απόσταση. Προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης στα Κ.Ε.Ε και στο Κ.Ε.Ε.ΕΝ.ΑΠ. Αθήνα: Ι.Δ.Ε.Κ.Ε.
Moore, M. G. (2012). Handbook of Distance Education (3rd ed.). New York: Routledge Moore, M. G.
Νικολάκη, Κουτσούμπα και Λυκεσάς (2013). Οι Γραπτές Εργασίες και οι Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις ως σημαντικά παιδαγωγικά εργαλεία στην υποστήριξη στρατηγικών αυτορυθμιζόμενης μάθησης στο περιβάλλον του ΕΑΠ. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), 7ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Πρακτικά Συνεδρίου, τόμος 7, αρ. 1Α, Αθήνα. http://dx.doi.org/10.12681/icodl.538
O’ Malley, J. M., & Chamot, A. U. (1995). Learning Strategies in second language acquisition (4th ed.). Cambridge, USA: The University Press of Cambridge.
Παππά, Μ. (2008). Ο ρόλος του Καθηγητή Συμβούλου στην εκπόνηση των γραπτών εργασιών στο ΕΑΠ (Διπλωματική Εργασία, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο). Διαθέσιμο από τη βάση δεδομένων του Ε.Α.Π. https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18930
Pintrich, P. R. (1999). The role of motivation in promoting and sustaining self-regulated learning. International Journal of Educational Research, 31, 459-470. Retrieved from https://pdfs.semanticscholar.org/c70b/c7142920b1ea74f16e14e0defe40ba4846c5.pdf
Pintrich, P. R. (2000). The role of goal orientation in self-regulated learning. In Boekaerts, Pintrich, P. R., & Zeidner, M., (Eds.), Handbook of self – regulation (pp. 451–502). San Diego, CA: Academic Press. https://doi.org/10.1016/B978-012109890-2/50043-3
Race, P. (1999). Το Εγχειρίδιο της Ανοικτής Εκπαίδευσης. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Rickwood, P. (1992). Student perceptions of the benefits from assignments. Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, 7 (2), 51-54. Retrieved from http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/0268051920070207?needAccess=true
Robson, C. (2010). Έρευνα του Πραγματικού Κόσμου: Ένα Μέσον για κοινωνικούς Επιστήμονες και Επαγγελματίες Ερευνητές (μτφ.: Νταλάκου Β. – Βασιλικού Κ. 2η έκδ.). Αθήνα: Βιβλιοθήκη Κοινωνικής Επιστήμης και Κοινωνικής Πολιτικής – Gutenberg (έτος έκδοσης πρωτοτύπου 1993)
Rogers, A. (1999). H Εκπαίδευση Ενηλίκων. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Schunk, D. H. (1990). Goal setting and self - efficacy during self-regulated learning. Educational Psychologist, 25, 71-86. Retrieved from http://libres.uncg.edu/ir/uncg/f/D_Schunk_Goal_1990.pdf
Σταματάκη, Κ. (2015). Οι Γραπτές Εργασίες στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως εκπαίδευση: Εργαλείο μάθησης για τους φοιτητές και διδακτικό μέσο για τους καθηγητές (Διπλωματική Εργασία, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο). Διαθέσιμο από τη βάση δεδομένων του Ε.Α.Π. https://apothesis.eap.gr/handle/repo/30118
Stevenson, K., Sander, P., & Naylor, P. (1996). Student perceptions of the tutor's role in distance learning. Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, 11:1, 22-30. Retrieved from http://dx.doi.org/10.1080/0268051960110103
Τσίτσα Π. (2016). Στόχοι και Θεματολογία Γραπτών Εργασιών: Μια Μελέτη Περίπτωσης στο Ε.Α.Π. (Διπλωματική Εργασία, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο). Διαθέσιμο από τη βάση δεδομένων του Ε.Α.Π. https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32891
Τσιώλης, Γ. (2017). Θεματική Ανάλυση Ποιοτικών Δεδομένων. Συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό στη Θ.Ε. ΕΚΠ51 - ΠΜΣ: Επιστήμες της Αγωγής. Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ).
Φαναρίτη, Μ. & Σπανακά, Α. (2009). Η μαθησιακή αυτονομία κατά την εκπόνηση γραπτών εργασιών. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), 5ο Διεθνές Συνέδριο για την ΑεξΑΕ, Πρακτικά Συνεδρίου, τόμος 5, αρ. 2Α, Αθήνα. http://dx.doi.org/10.12681/icodl.446
Φιλίππη, Α. (2014). H αυτόνομη μάθηση και η μεταγνώση σε περιβάλλον ΑεξΑΕ (Διπλωματική Εργασία, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο). Διαθέσιμο από τη βάση δεδομένων του Ε.Α.Π. https://apothesis.eap.gr/handle/repo/28534
White, C. (1999). The metacognitive knowledge of distance learners Open Learning, 13 (3), 37-46.
Yukselturk, E., & Bulut, S. (2007). Predictors for Student Success in an Online Course. Educational Technology & Society, 10 (2), 71-83. Retrieved from http://www.ifets.info/search_simple.php
Zimmerman, B.J., & Martinez-Pons, M. (1986). Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies. American Educational Research Journal, 23 (4), 614-628 Retrieved from http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.3102/00028312023004614
Zimmermann, B. J. (1990). Self Regulated Learning and Academic Achievement: An Overview. Educational Psychologist, 25, (1), 3-17. http://dx.doi.org/10.1207/s15326985ep2501_2
Zimmerman, B. J. (1994). Dimensions of academic self-regulation: A conceptual framework for education. In D.H. Schunk, & B.J. Zimmerman (eds.), Self-regulation of learning and performance: Issues and educational applications (pp. 3-21). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Zimmermann, B. J., Schunk, D. H. (2001). Self-Regulated Learning and Academic Achievement (2nd ed.). Theoretical Perspective. Routledge Taylor & Francis Group., 5-7.