Τι πρέπει να κάνουμε για να τους μάθουμε πώς να μαθαίνουν
Δημοσιευμένα:
Nov 1, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
ο ρόλος του καθηγητή – συμβούλου στοχευμένη διδασκαλία γνωστικές δεξιότητες μαθησιακή αυτονομία διδασκαλία γνωστικών δεξιοτήτων
Περίληψη
Ο ρόλος του καθηγητή – συμβούλου στην πραγματικότητα είναι ένας ρόλος αναβαθμισμένος, ο οποίος έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις στην εκπαιδευτική πράξη. Η αναβάθμιση αυτή στο σύγχρονο παιδαγωγικό περιβάλλον επικεντρώνεται στην ικανότητά του να μπορεί να ανοίξει πόρτες και ευέλικτα μαθησιακά εργαλεία έτσι ώστε, να είναι ικανός να τα μετουσιώσει στα χέρια των μαθητών του ως ανεξάρτητα εργαλεία μάθησης. Επομένως, ο ρόλος του επικεντρώνεται σε ένα ευέλικτο και απαιτητικό ρόλο που τον καθιστά αρωγό στο έργο των μαθητών του. Βασική προϋπόθεση αποτελεσματικής μάθησης είναι η ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων και η χρήση συγκεκριμένων τεχνικών προς επίτευξή τους. Αυτά σε συνδυασμό με τις μαθησιακές απαιτήσεις στο εκάστοτε γνωστικό πεδίο και τα κατάλληλα κίνητρα, προσδιορίζουν το σύνολο των μαθησιακών στόχων. Οι βασικές του δραστηριότητες αποτελούνται από διδακτικές τεχνικές και την ενεργοποίηση των μαθητών, καθώς στοχεύει να τους κάνει ικανούς να μαθαίνουν μόνοι τους.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).