Ο ρόλος των δραστηριοτήτων αξιολόγησης ως βασικό στοιχείο αλληλεπίδρασης των φοιτητών/τριών με το εκπαιδευτικό υλικό σε ένα εξ αποστάσεως μεταπτυχιακό πρόγραμμα: η περίπτωση της θεματικής ενότητας ΕΤΑ 50
Abstract
Η παρούσα μελέτη έχει σκοπό να διερευνήσει τη μαθησιακή πορεία των φοιτητριών και φοιτητών της θεματικής ενότητας ΕΤΑ50 του μεταπτυχιακού προγράμματος του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) σε σχέση με την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών δραστηριοτήτων και τον ρόλο που παίζουν αυτές στην εμπέδωση και ανατροφοδότηση του εβδομαδιαίου υλικού μελέτης. Οι δραστηριότητες αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που συνθέτουν το εκπαιδευτικό υλικό και συνδέονται με θεμελιώδεις έννοιες της Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (ΑεξΑΕ), όπως οι έννοιες της αλληλεπίδρασης και της αυτονομίας στη μάθηση. Η μέθοδος συλλογής πληροφοριών στηρίχθηκε στην ανάκτηση στατιστικών δεδομένων, που αφορούν τη συνολική δραστηριότητα κάθε χρήστη, μέσω του ψηφιακού Συστήματος Διαχείρισης Μαθήματος (ΣΔΜ) του ΕΑΠ (courses.eap.gr) και στην περαιτέρω επεξεργασία, ανάλυση και ερμηνεία τους. Από τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας διαπιστώνεται ότι η πλειοψηφία των φοιτητριών/τών επιλέγει να εμπλακεί με τις δραστηριότητες και να τις ολοκληρώσει στον χρόνο που τους εξυπηρετεί, αλλά παρατηρείται πτωτική τάση στην υποβολή τους στη διάρκεια των εβδομάδων μελέτης, κυρίως στην περίοδο συγγραφής των υποχρεωτικών γραπτών εργασιών, με συνέπεια το ¼ περίπου των δραστηριοτήτων να υποβάλλεται λίγο πριν τη λήξη της προθεσμίας υποβολής όπως κι ότι το είδος της δραστηριότητας επηρεάζει τα ποσοστά ολοκλήρωσης. Η μελέτη ολοκληρώνεται με συγκεκριμένες προτάσεις που δυνητικά θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην ουσιαστική αξιοποίηση του ανατροφοδοτικού και εμπεδωτικού χαρακτήρα των υποχρεωτικών δραστηριοτήτων.
Article Details
- Issue
- Vol. 11 No. 2Α (2022)
- Section
- Articles