Μελετώντας την Κλιματική Αλλαγή (αίτια, επιπτώσεις, λύσεις) μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης


Ελένη Νιάρχου
Abstract

Σύμφωνα με την UNESCO, "η εκπαίδευση έχει καθοριστική σημασία στο να βοηθήσει τους πληθυσμούς να κατανοήσουν και να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και να ενθαρρύνουν τις αλλαγές στις στάσεις και τις συμπεριφορές που απαιτούνται για να αντιμετωπίσουν τις αιτίες της κλιματικής αλλαγής, να υιοθετήσουν πιο βιώσιμους τρόπους ζωής και να αναπτύξουν δεξιότητες που υποστηρίζουν διαφορετικές οικονομίες, καθώς και να προσαρμοστούν στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής". Ως εκ τούτου, υπάρχει έντονη ανάγκη στη σύγχρονη πραγματικότητα, όπως αυτή διαμορφώθηκε από τις αρχές του 2020 και την  πανδημία του Covid-19, να βρεθούν εναλλακτικοί τρόποι μάθησης (Hodges et al, 2020) όπως η σύγχρονη και η ασύγχρονη εξΑΕ.

Η παρούσα εργασία επιχειρεί να αποτυπώσει τη σύνδεση της εκπαίδευσης για την κλιματική αλλαγή με τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μια μορφή ποιοτικής παρέμβασης του εκπαιδευτή προς τους εκπαιδευόμενους μέσω του εκπαιδευτικού υλικού και ενός ψηφιακού περιβάλλοντος με στόχο την ευαισθητοποίηση και πληροφόρηση των μαθητών για την Κλιματική Αλλαγή. Στη συνέχεια, θα περιγραφεί η φιλοσοφία και μεθοδολογία υλοποίησης μιας εξ αποστάσεως επιμορφωτικής εκδήλωσης που διοργανώθηκε στο 5ο Δ.Σ. Αιγάλεω για τον εορτασμό της Ημέρας Περιβάλλοντος.

Article Details
  • Section
  • Editorial
Author Biography
Ελένη Νιάρχου
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας