TeachersForEurope: Διδάσκοντας εξ αποστάσεως δημοκρατικές αξίες στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης
Abstract
Η πανδημία του Covid-19 άλλαξε τον τρόπο εκπαίδευσης και έθεσε νέες προκλήσεις σε όλες τις βαθμίδες και τα επίπεδα μάθησης. Με το κλείσιμο των εκπαιδευτικών δομών, η συνέχεια της μάθησης διασφαλίστηκε μόνο χάρη στις ψηφιακές δεξιότητες, την ευελιξία και τη δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών και των μαθητών για την ανάπτυξη και χρήση λύσεων με διαδικτυακούς πόρους ενώ έγινε προσπάθεια σε έναν βαθμό να δοθούν ίσες ευκαιρίες πρόσβασης σε όλους τους εκπαιδευόμενους, ακόμα και στους πιο ευάλωτους κοινωνικά ή οικονομικά. Το συγκεκριμένο άρθρο αναφέρεται σε μια ερευνητική προσπάθεια στο πλαίσιο δύο ευρωπαϊκών προγραμμάτων σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ελλάδας, Τουρκίας, Κροατίας που υλοποιήθηκε στη διάρκεια της πανδημίας και αξιοποίησε σύγχρονες πλατφόρμες και εργαλεία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε συνδυασμό με νέες διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές. Πιο συγκεκριμένα, το θέμα του προγράμματος ήταν η κρίση των ευρωπαϊκών δημοκρατικών αξιών στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) και στο άρθρο διερευνούνται πρακτικές και τρόποι με τους οποίους οι μαθητές εξ αποστάσεως διερεύνησαν θέματα που σχετίζονται με την ανάπτυξη νέων εφαρμογών ΤΝ που δε θα αποτελούν απειλή για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Από την έρευνα προκύπτει ότι η υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων μπορεί να υλοποιηθεί και εξ αποστάσεως ιδιαίτερα όταν είναι κατάλληλα διαμορφωμένη η διδακτική μεθοδολογία, με σύγχρονα εξ αποστάσεως εργαλεία. Τα οφέλη του προγράμματος, τόσο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, ακόμα και για την ευρύτερη τοπική κοινωνία, καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα, ενώ τα εμπόδια και οι δυσκολίες που αναδείχθηκαν μπορούν να αποτελέσουν πρόκληση για μελλοντικές εφαρμογές εξ αποστάσεως εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Article Details
- Issue
- Vol. 11 No. 6Α (2022)
- Section
- Articles