Η υποστήριξη της αυτο-ρυθμιζόμενης μάθησης στην εξ αποστάσεως τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω των διαδικτυακών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων μάθησης


Σουμέλα Ηρακλής Κουρτίδου
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ-ΑΝΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΓΑΣΠΑΡΙΝΑΤΟΥ
Abstract

Το κύριο χαρακτηριστικό της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, που είναι η απόσταση του εκπαιδευόμενου από τον εκπαιδευτικό, οδηγεί στην ανάγκη αυξημένης αυτονομίας από την πλευρά του εκπαιδευόμενου. Η αυτονομία αυτή αποτελεί απαιτούμενο για την επιτυχία στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, αλλά και πρέπει να υποστηρίζεται και να αναπτύσσεται από το εκπαιδευτικό περιβάλλον. Κατάλληλο πλαίσιο για την ανάπτυξη της αυτονομίας αποτελεί η μελέτη της Αυτο-ρυθμιζόμενης Μάθησης, η οποία μπορεί να αναπτυχθεί στους φοιτητές με την κατάλληλη υποστήριξη. Στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση δημιουργούνται διαδικτυακά περιβάλλοντα μάθησης με την αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας  και Επικοινωνιών. Στην παρούσα εργασία μελετάμε τις δυνατότητες των διαδικτυακών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων, και των τεχνολογικών εργαλείων, να υποστηρίξουν την ανάπτυξη της Αυτο-ρυθμιζόμενης Μάθησης στους φοιτητές. Μετά από βιβλιογραφική ανασκόπηση, θεωρητικών και εμπειρικών μελετών, καταλήξαμε πως τα διαδικτυακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και τα τεχνολογικά εργαλεία έχουν πολλές δυνατότητες να υποστηρίξουν την Αυτο-ρυθμιζόμενη Μάθηση. Οι δυνατότητες όμως αυτές θα πρέπει να αξιοποιούνται με τον κατάλληλο παιδαγωγικό σχεδιασμό, ώστε οι φοιτητές να εμπλέκονται ενεργά στη διαδικασία της μάθησης και να συμμετέχουν στον κύκλο της αυτο-ρύθμισης.

Article Details
  • Section
  • Articles