O εκπαιδευτικός σχεδιασμός της τηλεδιάσκεψης με χρήση και αξιοποίηση συμμετοχικών –βιωματικών τεχνικών
Abstract
Η διδασκαλία με χρήση συμμετοχικών τεχνικών είναι πιο αποτελεσματική και προάγει την αλληλεπίδραση μεταξύ των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευομένων. Η έρευνα καταδεικνύει την ανάγκη χρήσης και αξιοποίησης των συμμετοχικών τεχνικών στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Μέσα από τα εργαλεία μιας πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης δίνεται η δυνατότητα χρήσης και αξιοποίησης συμμετοχικών βιωματικών τεχνικών. Καθίσταται ενδιαφέρουσα η προοπτική διερεύνησης της αποτελεσματικότητας ενός τέτοιου περιβάλλοντος καθώς και της ερμηνείας των προβλημάτων και των δυσκολιών που ανακύπτουν. Από τα αποτελέσματα της έρευνας φαίνεται ότι η χρήση συμμετοχικών-βιωματικών τεχνικών μέσω της τηλεδιάσκεψης μπορεί να δημιουργεί αυθεντικά αλληλεπιδραστικά περιβάλλοντα μάθησης.
Article Details
- Issue
- Vol. 10 No. 2Α (2019)
- Section
- Articles
Authors retain copyright under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in the proceedings.
References
Armakolas, S., Panagiotakopoulos, C., & Karatrantou, A. (2018). Teleconference in Support of Autonomous Learning. European Journal of Open, Distance and E-learning, 21(2), 27-43.
Armakolas, S., Panagiotakopoulos, C., Magkaki, F. (2018). Interaction and Effectiveness - Theoretical Approaches in a Teleconference Environment. International Journal of Sciences 09(2018):21-26.
Bogdan, R., Bilken, S. (1982). Qualitative research for education: an introduction to theory and methods. Boston: Allyn and Bacon Inc.
Big Blue Button Inc., (2016). https://bigbluebutton.org/
Cohen, L., Manion, L. (2000). Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Dewey J. (1997). Experience and Education, Macmillan
Illeris, K. (2004). Transformative learning in the perspective of a comprehensive learning theory. Journal of Transformative education, 2(2), 79-89.
Illeris, K. (2007). How we learn: Learning and non-learning in school and beyond. Routledge.
Jan, S. K., & Vlachopoulos, P. (2018). Influence of Learning Design of the Formation of Online Communities of Learning. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 19(4).
Kounenou, K., Roussos, P., Yotsidi, V. (2014). Teacher training in technology based on their psychological characteristics: Methods of group formation and assessment. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 3536-3541.
Kounenou, K., Roussos, P., Yotsidi, V., Tountopoulou, M. (2015). Trainee Teachers’ Intention to Incorporating ICT Use into Teaching Practice in Relation to their Psychological Characteristics: The Case of Group-based Intervention. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 190, 120-128.
Koutsoukos, M., Fragoulis, I., & Valkanos, E. (2015). Connection of Environmental Education with Application of Experiential Teaching Methods: A Case Study from Greece. International Education Studies, 8(4), 23-28.
Panagiotakopoulos, C., Tsiatsos, T., Lionarakis A., Tzanakos N. (2013). Teleconference in support of distance learning: Views of educators. Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 9, 1, 5-18.
Raikou, N., & Karalis, T. (2016), 'Adult Education and Higher Education - A focus on Transformative Learning in Universities'. International Education and Research Journal, vol. 2, no. 4, pp. 19-22.
Smith, M. M. (2011). The quality factors which influence online learning and impact on the student experience (Doctoral dissertation, Open University).
Tsiotakis, P., & Jimoyiannis, A. (2017). Investigating the Role of Structure in Online Teachers’ Communities of Learning. In Research on e-Learning and ICT in Education (pp. 161-174). Springer, Cham.
Valkanos, E., Papavassiliou-Alexiou, I., Fragoulis, I. (2009). A Study on Perceptions of Open University Students About the Use & Effectiveness of Collaborative Teaching Methods During the Tutorial Group Meetings, στο: Review of European Studies, Vol. 1, No 2, pp. 22-33.
Αρμακόλας, Σ. (2009). Οι απόψεις των σπουδαστών της ΑΣΠΑΙΤΕ σε σχέση με τη χρήση των βιωματικών τεχνικών στη διδασκαλία των μαθημάτων στο εργαστήριο Φυσικής. Πρακτικά 1ου Συνεδρίου ΑΣΠΑΙΤΕ, σελ.109.
Αρμακόλας, Σ. (2018). Διερεύνηση, ανάλυση και μελέτη των παραγόντων που επιδρούν σε περιβάλλον σύγχρονης τηλεκπαίδευσης με αξιοποίηση συμμετοχικών-βιωματικών τεχνικών. Διδακτορική διατριβή. Πανεπιστήμιο Πατρών.
Αρμακόλας, Σ., Παναγιωτακόπουλος, Χ., Φραγκούλης, Ι. (2014). Η εξ αποστάσεως διδασκαλία μαθημάτων μεταξύ παραρτημάτων της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. με αξιοποίηση της ψηφιακής πλατφόρμας Flashmeeting. Στα Πρακτικά του 9ου Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση», Πανεπιστήμιο Κρήτης, σελ. 451-458.
Βαϊκούση, Δ., Βαλάκας, Ι., Γιαννακοπούλου, Ε., Γκιάστας, Ι., Κόκκος, Α. & Τσιμπουκλή, Α. (2008). Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Εκπαιδευτικές Μέθοδοι- Ομάδα Εκπαιδευόμενων, Πάτρα, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Γεωργαλάς, A., Πολλάτος, Φ. (2011). Eλεύθερο Λογισμικό για Τηλεκπαίδευση μέσω Διαδικτύου. Πρακτική Εφαρμογή της Πλατφόρμας Linux
BigBlueButton στην ΑΣΠΑΙΤΕ. Πρακτικά 2ου συνεδρίου ΑΣΠΑΙΤΕ 2011 “Τεχνολογικές Εξελίξεις και Διδακτικές Εφαρμογές στην Τεχνολογική-Επαγγελματική Εκπαίδευση”.
Kόκκος, A., Λιοναράκης, A., Ματραλής, X. (1998). Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση – Σχέσεις διδασκόντων - διδασκομένων, τόμος Β. ΕΑΠ.
Ματραλής, Χ. (1999). Το έντυπο υλικό στην Εκπαίδευση από Απόσταση. Στο: Α. Κόκκος, Α. Λιοναράκης, Χ. Ματραλής, & Χ. Παναγιωτακόπουλος, Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το εκπαιδευτικό υλικό και οι νέες τεχνολογίες, τόμος Γ, σελ. 21-49. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Μουζάκης, Χ. (2003). Τα συστήματα τηλεδιάσκεψης, η αξιοποίηση τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση-εμπειρίες από εφαρμογές στην ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Στο: Θέματα στην Εκπαίδευσης, 4, 1, σσ 69-83.
Μπακιρτζής, Κ. (2002). Επικοινωνία και Αγωγή, εκδ.Gutenberg, Αθήνα.
Παναγιωτακόπουλος, Χ. (2013). Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών. Αθήνα: Εκδόσεις Ίων.
Παναγιωτακόπουλος, Χ., Σαρρής, Μ. (2015). Η εκπόνηση μιας επιστημονικής εργασίας με τη χρήση των ΤΠΕ: Μία ολοκληρωμένη προσέγγιση. Αθήνα: Εκδοτικός Όμιλος ΙΩΝ. ISBN: 978-960-508-179-9.
Παπαδάκης, Σ., Ορφανάκης, Β. (2013).Τηλεδιασκέψεις με χρήση εργαλείων ανοικτού κώδικα. Η περίπτωση του Big Blue Button. Πρακτικά Εργασιών 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Καθηγητών Πληροφορικής, Θεσσαλονίκη. Ανακτήθηκε 12/5/2019 από https://www.academia.edu/3533866/_._Big_Blue_Button
Πολέμη, Μ. (2003). Αξιοποιώντας τη διεργασία της ομάδας στην εκπαίδευση, κεφ.10, Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών, Αθήνα, Ε.ΚΕ.ΠΙΣ
Τζανάκος, Ν.(2012). Ανίχνευση και ανάδειξη των θετικών και των αρνητικών στοιχείων της αξιοποίησης της τηλεδιάσκεψης ως εκπαιδευτικού μέσου, από την οπτική γωνία των εκπαιδευτών. Διπλωματική Εργασία. Πάτρα: ΕΑΠ.
Φραγκούλης, Ι. (2003). Δια βίου Εκπαίδευση και Περιβαλλοντική Αγωγή: Διδακτικές Προσεγγίσεις, Αθήνα, Παπαζήσης
Φραγκούλης, Ι., Ανάγνου, Ε. (2014). Απόψεις εκπαιδευτικών σε σχέση με την αξιοποίηση βιωματικών συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών στο πλαίσιο συμμετοχής τους σε επιμορφωτικά προγράμματα. Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Περιοδικό «eκπ@ιδευτικός κύκλος» σελ. 49-64.Τόμος 2.
Φραγκούλης, Ι., Αρμακόλας, Σ. (2009). Καταγραφή απόψεων εκπαιδευόμενων σε σχέση με την αποτελεσματικότητα του εξ αποστάσεως προγράμματος ειδίκευσης στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Πρακτικά 13ου Διεθνούς Συνεδρίου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, σελ. 149-164.
Φραγκούλης, Ι., Καρατράντου, Α. (2009). Διερεύνηση απόψεων εκπαιδευτικών επαγγελματικών λυκείων Πάτρας ως προς τη χρήση των βιωματικών εκπαιδευτικών τεχνικών κατά την άσκηση του διδακτικού τους έργου. Στο συλλογικό τόμο: Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής και τεχνολογικής εκπαίδευσης , Σελ.755, Αθήνα.
Φραγκούλης, Ι., Φραντζή, Φ. (2010). Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις της τοπικής ιστορίας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης ενηλίκων. Εκδ. Πικραμένος.