Η επίδρασή των προσδοκιών στη μαθησιακή διεργασία και το Φαινόμενο Golem.
Δημοσιευμένα:
Δεκ 21, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
προσδοκίες Φαινόμενο Golem
Περίληψη
Το φαινόμενο Golem αποτελεί ένα ψυχολογικό φαινόμενο αυτό-εκπληρούμενης προφητείας που δύναται να επηρεάσει τη μαθησιακή επίδοση. Είναι η αρνητική εκδοχή του Φαινομένου του Πυγμαλίωνα, όπου οι χαμηλές/αρνητικές προσδοκίες οδηγούν σε χαμηλές επιδόσεις. Σε αυτή την εργασία επιχειρείται μια βιβλιογραφική επισκόπηση διάφορων ερευνών που αφορούν την επίδραση των προσδοκιών στη μαθησιακή διεργασία στην τυπική και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Παρουσιάζεται ο ρόλος των προσδοκιών και των κινήτρων στη διαδικασία μάθησης, αναλύεται το φαινόμενο του Πυγμαλίωνα και αποσαφηνίζονται εννοιολογικά το Φαινόμενο Golem. Τέλος, εντοπίζεται ο κρίσιμος ρόλος των αρνητικών προσδοκιών και εξάγονται συμπεράσματα αποφυγής του.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).