Οbjectives and Themes of Written Assignments: A Case Study at the Hellenic Open University


Published: Dec 21, 2017
Keywords:
written assignments multitexts educational material assessment teaching and learning in Distance Education categorization
ΠΟΛΥΞΕΝΗ ΤΣΙΤΣΑ
ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΠΑΝΑΚΑ
Abstract

The topics of written assignments in Open and Distance Education and the texts that accompany them (instructions, assessment criteria) are an important part of the educational material – multitexts – and provide scientific and methodological directions. In our study we investigated the teaching and learning objectives of multitexts formed by the Coordinator of Module EKP65 (Open and Distance Education) of the postgraduate programme "Studies in Education" in Hellenic Open University (HOU). Specifically, we categorized the topics of the Module’s written assignments, depending on their educational objectives whilst considering the perspective of the Module’s Coordinator on the design of the assignments, from the selection and formulation of the topics to the creation of the assessment criteria. For this purpose, we used a mainly qualitative approach to process the topics of the written assignments of Module EKP65, over the period 2005 to 2016, and to formulate the groups. Subsequently, we clarified concepts and procedures relating to the design and development of the topics of written assignments, and the accompanying multitexts, through a semi-structured interview with the Coordinator of Module EKP65. The research showed that the topics of written assignments cover the objectives of the Module, move to higher levels of goal setting, cultivate critical thinking, follow satisfactorily the standards of educational material in Distance Education and require actions that link theory with practice.

Article Details
  • Section
  • Articles
References
Bloxham, S. & West, A. (2007). Learning to write in higher education student’s perceptions of an intervention in developing understanding of assessment criteria. Teaching in Higher Education,
(1), 77-89.
Γεροτόλιος, Θ. (2014). Ο ρόλος του εκπαιδευτικού υλικού στην υποστήριξη της αυτονομίας των εξ
αποστάσεως φοιτητών: Μια έρευνα σε ΚΣ του ΜΠΣ Σπουδές στην Εκπαίδευση του ΕΑΠ
(Διπλωματική Εργασία). Πάτρα: ΕΑΠ.
Γκιόσος, Ι. & Κουτσούμπα, Μ. (2005). Θεωρητικές προσεγγίσεις στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη
εκπαιδευτικού υλικού στην ΑεξΑΕ. Στο Π. Βασάλα, Ι. Γκιόσος, Μ. Κουτσούμπα, Α. Λιοναράκης, Μ. Ξένος & Χ. Παναγιωτακόπουλος, Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές Εφαρμογές (σσ. 39-52). Πάτρα: ΕΑΠ.
Hsieh, H.-F. & Shannon, S. (2005). Three Approaches to Qualitative Content Analysis. Qualitative
Health Research, 15, 1277-1288.
Hunter, K. & Docherty, P. (2011). Reducing variation in the assessment of student writing. Assessment
& Evaluation in Higher Education, 36(1), 109-124.
Κόκκος, Α. (1998). Αρχές Μάθησης Ενηλίκων. Στο Α. Κόκκος & Α. Λιοναράκης, Ανοικτή και εξ
Αποστάσεως Εκπαίδευση, Σχέσεις διδασκόντων-διδασκομένων (Τόμος Β, σσ. 19-51). Πάτρα:
ΕΑΠ.
Koumi, J. (2005). Pedagogic design guidelines for multimedia materials: a mismatch between intuitive practitioners and experimental researchers. European Journal of Open, Distance and e-Learning, II. Ανακτήθηκε στις 30/5/2016 από: http://www.eurodl.org/materials/contrib/2005/Jack_Koumi.htm
Krathwohl, D. (2002). A Revision of Bloom’s Taxonomy: An Overview. Theory into Practice, 41(4),
-2018.
Κυριάκου, Π. (2004). Η Εκπόνηση Γραπτών Εργασιών: Ένα αποτελεσματικό εργαλείο μάθησης για τους
φοιτητές που σπουδάζουν σε ένα εκπαιδευτικό σχήμα εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (Διπλωματική Εργασία). Πάτρα: ΕΑΠ.
Λιοναράκης, Α. (2001). Ανοικτή και εξ αποστάσεως πολυμορφική εκπαίδευση: Προβληματισμοί για μια ποιοτική προσέγγιση σχεδιασμού διδακτικού υλικού. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), Απόψεις και Προβληματισμοί για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (σσ. 33-52). Αθήνα: Προπομπός.
Λιοναράκης, Α. (2010). Εξ αποστάσεως και συμβατική εκπαίδευση: συγκλίνουσες ή αποκλίνουσες δυνάμεις; Στο Παράλληλα Κείμενα για τη Θεματική Ενότητα «Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση». Πάτρα: ΕΑΠ.
Λιοναράκης, Α. (2014). Ταξινόμηση και διαμόρφωση μοντέλων επιστημονικού λόγου για σχεδιασμό και ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), Καινοτόμες Διδακτικές Πρακτικές – Γραπτός Επιστημονικός Λόγος (σσ. 6-22). Αθήνα: Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης. Ανακτήθηκε στις 30/5/2016 από: http://www.slideshare.net/ antonislionarakis/ss-40580123
Λιοναράκης, Α. & Παπαδημητρίου, Δ. (2002). Συγκριτική Μελέτη Ανοικτής εξ Αποστάσεως & Συμβατικής Εκπαίδευσης: Προκαταρτικά Δεδομένα της Ποιότητας της Μαθησιακής Εμπειρίας. Ανακτήθηκε στις 30/5/2016 από:
Leydon, J., Wilson, K. & Boyd, C. (2014). Improving Student Writing Abilities in Geography:
Examining the Benefits of Criterion-Based Assessment and Detailed Feedback. Journal of Geography, 113(4), 151-159.
Μανούσου, Ε. (2008). Προδιαγραφές παιδαγωγικού πλαισίου για την εφαρμογή πολυμορφικής,
συμπληρωματικής εξ αποστάσεως, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε μαθητές πρωτοβάθμιας, ολιγοθέσιων και απομακρυσμένων σχολείων της Ελλάδας (Διδακτορική Διατριβή). Πάτρα: ΕΑΠ.
Ματραλής, Χ. (1998β). Εργασίες Αξιολόγησης. Στο Α. Κόκκος, Α. Λιοναράκης, Χ. Ματραλής, & Χ.
Παναγιωτακόπουλος, Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Το εκπαιδευτικό υλικό και οι νέες τεχνολογίες (Τόμος, Γ, σσ. 105-150). Πάτρα: ΕΑΠ.
Morais, A. (2002). Basil Bernstein at the Micro Level of the Classroom. British Journal of Sociology of
Education, 23(4), 559-569.
Νικολάκη, Ε. (2010). Η αυτο-ρυθμιζόμενη μάθηση στην εξΑΕ. Η υποστήριξη και προαγωγή της στο
ΕΑΠ (Διπλωματική Εργασία). Πάτρα: ΕΑΠ.
Οικονομίδη, Α. (2006). Η συμβολή της εκπόνησης των Γραπτών Εργασιών στην εξ Αποστάσεως
Εκπαίδευση στην ανάπτυξη Ικανοτήτων και Στάσεων στους Ενήλικες Εκπαιδευόμενους στα πλαίσια της Ενηλικιότητάς τους. Διερεύνηση των απόψεων-στάσεων των εκπαιδευομένων (Διπλωματική Εργασία). Πάτρα: ΕΑΠ.
Παναγιωτακόπουλος, Χ. & Κουστουράκης, Γ. (2001β). Η παρουσίαση του διαδικτύου (Internet) στα
σχολικά εγχειρίδια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Μια συγκριτική μελέτη. Μέντορας, 3(3), 38-61.
Παππά, Μ. (2008). Ο ρόλος του Καθηγητή-Συμβούλου στην εκπόνηση των γραπτών εργασιών στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Διπλωματική Εργασία). Πάτρα: ΕΑΠ.
Race, P. (1999). Το Εγχειρίδιο της Ανοικτής Εκπαίδευσης (μτφ. Ε. Ζέη). Αθήνα: Μεταίχμιο.
Robson, C. (2010). Η έρευνα του Πραγματικού Κόσμου. Αθήνα: Gutenberg.
Σιαμπλής, Σ. (2010). Ο κριτικός σχολιασμός των Γραπτών Εργασιών ως διδακτικό εργαλείο στην εξΑΕ
(Διπλωματική Εργασία). Πάτρα: ΕΑΠ.
Σιούλης, Η. & Γαρδικιώτης, Α. (2013). Επικοινωνία φοιτητών εκπαιδευτή σε ένα πλαίσιο εξ
αποστάσεως εκπαίδευσης: Αντιλήψεις των φοιτητών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) για την ανατροφοδότηση των γραπτών τους εργασιών. Πρακτικά 7ου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση ‘Μεθοδολογίες Μάθησης’ (Τόμος 2, Μέρος Α, σσ. 212-242).
Σπανακά, Α. (2007). Τα Μαθησιακά Στυλ ως Κυρίαρχος Παράγοντας Σχεδιασμού εξ Αποστάσεως
Εκπαιδευτικού Υλικού. Ανοικτή Εκπαίδευση: Το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 5, 101-111.
Σπανακά, Α. (2010). Οι Γραπτές Εργασίες στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Στο Λιοναράκης, Α. &
Κόκκος, Α. (Επιμ.) Υλικό επιμόρφωσης για την ΑεξΑΕ, Κεφ. 7. Πάτρα: Μονάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης και Επιμόρφωσης (ΜΕΑΕ) Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Ανακτήθηκε στις 30/5/2016 από: http://meae.eap.gr/filesupload/training/yliko_ae/ch_7.pdf
Σπανακά, Α. (2014). Η εργαλειοθήκη ενός δημιουργού/σχεδιαστή εκπαιδευτικού
υλικού. Στο Α Λιοναράκης (Επιμ.), Καινοτόμες Διδακτικές Τεχνικές - Γραπτός Επιστημονικός Λόγος (σσ. 91-105). Αθήνα: Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης.
Τουρκοχωρίτη, Ε. (2012). Η Κριτική Σκέψη στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης το
εκπαιδευτικό υλικό της Θεματικής Ενότητας ΕΚΠ65 του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου και η Θεματική Ενότητα Η804 του Open University (Διπλωματική Εργασία). Πάτρα: ΕΑΠ.
Τσίτσα, Π. (2012). Βιβλιογραφική Ανασκόπηση και Διατύπωση Ερευνητικού Προβλήματος: Τα ποιοτικά
χαρακτηριστικά των πολυκειμένων του εκπαιδευτικού υλικού (2η Γραπτή Εργασία ΕΚΠ65 2011-2012). Πάτρα: ΕΑΠ.
Τσιώλης, Γ. (2014). Μέθοδοι και Τεχνικές Ανάλυσης στην Ποιοτική Κοινωνική Έρευνα. Αθήνα: Κριτική.
Tynjälä, P. (1998). Writing as a tool for constructive learning Student’s learning experiences during an experiment. Higher Education, 36, 209-230.
Φαναρίτη, Μ. & Σπανακά, Α. (2010). Μεταγνώση και μαθησιακή αυτονομία κατά την εκπόνηση των γραπτών εργασιών. Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 6(1&2, Section one), 138-151.
Χαρτοφύλακα, Α.-Μ. (2012). Η διασφάλιση ποιότητας στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού Ανοικτής και
εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: διαμόρφωση κριτηρίων ποιότητας περιεχομένου (Διδακτορική Διατριβή). Πάτρα: ΕΑΠ.
Χατζηαβραάμ, Α. (2013). Η συμβολή των Γραπτών Εργασιών της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης στην Εκπαιδευτική Πράξη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. (Διπλωματική Εργασία). Πάτρα: ΕΑΠ.
Χουλιάρα, Ξ., Λιοναράκης, Α. & Σπανακά, Α. (2011). Η έννοια της πολυμορφικότητας στο εξΑΕ
διδακτικό υλικό: θεώρηση, σχεδιασμός, ζητήματα εφαρμογής. Πρακτικά 6ου Διεθνούς Συνεδρίου Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (6th ICODL), (Μέρος Α, σσ. 397-410). Ανακτήθηκε στις 30/5/2016 από: http://icodl.openet.gr/index.php/icodl/2011/schedConf/ presentations