Η Αξιοποίηση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Δημοσιευμένα:
Νοε 1, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Περίληψη
Τη σημερινή εποχή τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ) έχουν εισβάλλει δυναμικά στο χώρο της επαίδευσης και διεκδικούν την αξιοποίησή τους. Οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι αποτελούν τους βασικούς πυλώνες για την εισαγωγή και χρήση των ΜΚΔ στην εκπαιδευτική διαδιακασία, έχουν αρχίσει με μικρό βηματισμό να τα εμπιστεύονται. Από τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε εκπαιδευτικούς που υπηρετούσαν σε δημόσια δημοτικά σχολεία της Αττικής το σχολικό έτος 2014-15 προέκυψε ότι, πάνω από τους μισούς εκπαιδευτικούς κάνουν «μέτρια» έως «πολύ» συχνή χρήση των ΜΚΔ στο διδακτικό τους έργο. Αυτοί που τα χρησιμοποιούν περισσότερο είναι οι γυναίκες, οι νεότεροι ηλικιακά εκπαιδευτικοί, οι διαθέτοντες βεβαίωση πιστοποίησης στις ΤΠΕ, οι έχοντες πρόσβαση στο διαδίκτυο και οι ανήκοντες σε ανώτερη ιεραρχικά θέση (στελέχη της εκπαίδευσης). Το ΜΚΔ που αξιοποιείται περισσότερο στην εκπαίδευση είναι το YouTube, προφανώς ως μέσο ανάρτησης και προβολής εκπαιδευτικού υλικού, με μεγάλη διαφορά από το Facebook και το Blogger που καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση. Ως εκ τούτου, οι δυνατότητες των ΜΚΔ για συνεργασία, ανταλλαγή απόψεων και επικοινωνία των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας δεν αξιοποιούνται επαρκώς ακόμη.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).