Τα εκπαιδευτικά προγράμματα ως μέσο επικοινωνίας του μουσείου με το μαθητικό κοινό. Ευαισθητοποίηση και συμμετοχή της σχολικής κοινότητας στο χώρο του μουσείου

Περίληψη
Aντικείμενο της παρούσας έρευνας αποτελούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα που προσφέρουν τα σύγχρονα μουσεία σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν και να ικανοποιήσουν το μαθητικό κοινό της πρώτης βαθμίδας της εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, μέσα από τη μελέτη της σύγχρονης βιβλιογραφίας αναζητεί τους τρόπους με τους οποίους οι εμπλεκόμενοι φορείς των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, το μουσείο και το σχολείο, μπορούν να δημιουργήσουν μια επιτυχημένη συνεργασία με πολλαπλά οφέλη και για τις δύο πλευρές, πάντα όμως με κύριο αποδέκτη και κριτή το μαθητικό κοινό. Επιλέγοντας, ως μελέτη περίπτωσης το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, ερευνούμε μέσω επιτόπιας παρατήρησης, έρευνας στα αρχεία του μουσείου και έρευνας με ερωτηματολόγια, το βαθμό ικανοποίησης τόσο του μαθητικού κοινού, όσο και των εκπαιδευτικών από τη συμμετοχή σε αυτά. Όπως διαπιστώθηκε η μαθησιακή και κυρίως ψυχαγωγική εμπειρία της συμμετοχής στα εκπαιδευτικά προγράμματα δημιουργεί προϋποθέσεις για μια ουσιαστική και διαρκή σχέση επικοινωνίας και συμμετοχής της σχολικής κοινότητας με το μουσείο.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 10 Αρ. 3A (2019)
- Ενότητα
- Άρθρα