Σύγχρονες Πολιτικές Ανάπτυξης Ψηφιακών Δεξιοτήτων και Εκπαίδευση Ενηλίκων

Περίληψη
Οι ενήλικες σε όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης υστερούν σε βασικές δεξιότητες, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται και οι ψηφιακές. Στόχος της παρούσας μελέτης είναι, μέσα από την ποιοτική ανάλυση του κειμένου «Education and Τraining 2020. Improving policy and provision for adult learning in Europe», να αποτυπωθούν τα οφέλη που επιφέρει στο άτομο, την κοινωνία και την οικονομία η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων και να διερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίο μπορούν να καλλιεργηθούν οι δεξιότητες αυτές, αλλά και πώς μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαίδευση ενηλίκων. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι βασικές δεξιότητες συμβάλλουν στην προσωπική ανάπτυξη, βελτιώνουν τις ευκαιρίες για επαγγελματική αποκατάσταση, τον ανταγωνισμό της εθνικής οικονομίας, μειώνουν την κοινωνική ανισότητα και αυξάνουν την κοινωνική συνοχή, την ένταξη και την ενεργό ιδιότητα του πολίτη. Σχετικά με τον τρόπο ανάπτυξής τους, έμφαση πρέπει να δοθεί στον σχεδιασμό κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τα οποία θα είναι αυθεντικά και «προβληματο-κεντρικά», εστιασμένα δηλαδή στα σχετικά με τα εργασιακά καθήκοντα και προβλήματα των ενηλίκων. Εξίσου σημαντική είναι και η εξασφάλιση οικονομικών κινήτρων και μηχανισμών χρηματοδότησης. Επίσης, μείζονος σημασίας είναι η υποστήριξη δράσεων και επενδύσεων σε υποδομές, συσκευές, πλατφόρμες και υλικό. Στο συγκεκριμένο κείμενο γίνεται αναφορά και σε σημαντικά ερευνητικά αποτελέσματα, τα οποία έρχονται να ενισχύσουν τη θετική επιρροή της τεχνολογίας και των ψηφιακών δεξιοτήτων στη μάθηση και την εκπαίδευση των ενηλίκων.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 10 Αρ. 2Α (2019)
- Ενότητα
- Άρθρα