Προσαρμογή εκπαιδευτικού υλικού για ενήλικες πρόσφυγες: βασικά ζητήματα σχεδιασμού & ανάπτυξης υλικού

Περίληψη
Το άρθρο παρουσιάζει και αναλύει τις προκλήσεις που αντιμετωπίστηκαν κατά τη διαδικασία σχεδιασμού του εκπαιδευτικού υλικού στο πλαίσιο πολιτισμικής προσαρμογής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για ενήλικες πρόσφυγες που διαμένουν στην Ελλάδα. Η παρουσίαση βασίζεται σε διεπιστημονική έρευνα που διεξάγεται στο πλαίσιο του έργου P.R.E.S.S (Παροχή Προγράμματος Εκπαίδευσης και Υποστήριξης για τους Πρόσφυγες) και συγκεκριμένα στην επακόλουθη εφαρμογή των δράσεων 21 και 22 του έργου, οι οποίες στοχεύον στην προσαρμογή προϋπάρχοντος εκπαιδευτικού υλικού ούτως ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις κοινωνικές συνθήκες του πληθυσμού-στόχου. Ειδικότερα, η παρουσίαση εξετάζει ζητήματα εκπαιδευτικής και πολιτισμικής προσαρμογής του υλικού με κύρια εστίαση στα παρακάτω ερωτήματα:
α) πώς μπορεί να ανταποκριθεί καλύτερα το εκπαιδευτικό περιεχόμενο στις συνθήκες της κινητικότητας και της έκτακτης ανάγκης που αντιμετωπίζουν πολλοί εκπαιδευόμενοι,
β) πώς μπορεί το εκπαιδευτικό υλικό, μέσα από διαβαθμισμένες και ποικίλες δραστηριότητες, να ανταποκριθεί στις διαφορετικές ανάγκες που παρουσιάζουν τα μεγάλα ακροατήρια στην εξ αποστάσεως μάθηση (φύλο, ηλικία, εθνότητα κοκ),
γ) ποιοι παράγοντες επηρέασαν την επιλογή του υπό επεξεργασία εκπαιδευτικού υλικού, δεδομένου ότι πρόκειται για μια «πρώτη» συνάντηση των εκπαιδευόμενων με το ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό σύστημα και
δ) ποιο ρόλο κατείχε η πρόσβαση σε τεχνολογικές δυνατότητες των εκπαιδευόμενων στον σχεδιασμό της μορφής και του περιεχομένου του εκπαιδευτικού υλικού.
Τα αποτελέσματα της εφαρμογής της δράσης και της ανατροφοδότησης που θα προκύψει από διαστρωματομένο δείγμα ενηλίκων προσφύγων πρόκειται να πληροφορήσουν τον επανασχεδιασμό και τη θεωρητική προσέγγιση του εγχειρήματος.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Τμήμα Β