Απόψεις φοιτητών/-τριών για τη σημασία των γραπτών εργασιών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Περίληψη
Στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας εξετάστηκαν οι απόψεις φοιτητών/-τριών σχετικά με τη σημασία των γραπτών εργασιών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τη συμβολή τους στην ανάπτυξη αυτόνομης μάθησης μέσω της καλλιέργειας μεταγνωστικής σκέψης και αυτορρύθμισης. Προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός της έρευνας διατυπώθηκαν ερευνητικά ερωτήματα σχετικά με τα εκπαιδευτικά οφέλη των γραπτών εργασιών, το ρόλο του/της Καθηγητή/-τριας - Συμβούλου και των εκπαιδευομένων κατά την εκπόνηση των γραπτών εργασιών καθώς και σχετικό ερώτημα με προτάσεις ανάδειξης των εργασιών σε ποιοτικότερη διαδικασία. Η έρευνα ήταν ποσοτική και πραγματοποιήθηκε με σπουδαστές/-στριες των ΜΠΣ “Επιστήμες της Αγωγής” και “Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με προβλήματα Προφορικού και Γραπτού Λόγου” της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του ΕΑΠ. Ειδικά, για την έρευνα συντάχθηκε ερωτηματολόγιο το οποίο συμπλήρωσαν 56 φοιτητές/-τριες (βολική δειγματοληψία) ηλεκτρονικά. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι φοιτητές αναγνωρίζουν τα εκπαιδευτικά οφέλη των γραπτών εργασιών και είναι ικανοποιημένοι σε μεγάλο βαθμό τόσο από τον Καθηγητή-Σύμβουλο όσο και από τον ίδιο τους τον εαυτό. Εντούτοις, θεωρούν ότι οι γραπτές εργασίες στο ΕΑΠ αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση συμμετοχής στις τελικές εξετάσεις γεγονός που τις αναγάγει σε υποχρεωτική τυπική διαδικασία δυσχεραίνοντας την επικοινωνία με τον Καθηγητή-Σύμβουλο και υποβαθμίζοντας, έτσι, τον εκπαιδευτικό τους ρόλο.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα