Moodle: Ανάπτυξη Συστήματος Διαχείρισης Μάθησης για την Ελληνική γλωσσομάθεια
Περίληψη
Τα Περιβάλλοντα Συστημάτων Διαχείρισης Μάθησης (ΣΔΜ) μπορούν να αποτελέσουν ισχυρά εργαλεία στην εκπαίδευση, ειδικά όταν συνδυάζονται με αρχές μάθησης, όπως την αρχή της διαδραστικότητας και της προσαρμοστικότητας. Στην περίπτωση της εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας, τα διαθέσιμα περιβάλλοντα η-μάθησης προστάζουν σημαντικές βελτιώσεις, προκειμένου να προσφέρουν αποτελεσματικές λύσεις προς τον τελικό χρήστη. Η εργασία αυτή έχει ως στόχο να περιγράψει τα τεχνικά χαρακτηριστικά ενός περιβάλλοντος ηλεκτρονικής μάθησης που βασίζεται στο ΣΔΜ Moodle και αναπτύσσεται για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας.
Το σύστημα αυτό αποτελεί μία διεπιστημονική προσπάθεια και έχει σχεδιαστεί με σκοπό να προσφέρει μια αποτελεσματική λύση προς τον τελικό χρήστη. Ακολουθώντας τις τελευταίες παιδαγωγικές κατευθύνσεις, οι συνεργαζόμενες ομάδες έχουν αναλάβει την ανάπτυξη και ανάρτηση ψηφιακού υλικού υψηλής ποιότητας (animations, περιεχόμενο πολυμέσων, σελίδες HTML εμπλουτισμένες με γραφικά, κλπ.), το οποίο διαβαθμίζεται σύμφωνα με τις προσδοκίες, τα χαρακτηριστικά και τη γνώση των χρηστών. Το περιβάλλον αυτό χρησιμοποιεί το Moodle, προκειμένου να εκμεταλλευτεί τις παρεχόμενες λειτουργίες, όπως τη δημιουργία μαθήματος (course), δραστηριότητας (quiz), την παρακολούθηση των κινήσεων των χρηστών (user tracking) και διάφορα συνεργατικά και επικοινωνιακά εργαλεία. Επιπλέον, οι νέες δυνατότητες που έχουν υλοποιηθεί στην αναπτυσσόμενη πλατφόρμα, έχουν ως στόχο να υποστηρίξουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες όσων θέλουν να μάθουν ελληνικά. Γι' αυτόν το λόγο, το περιεχόμενο της πλατφόρμας του Moodle αναπαρίσταται μέσω ενός γραφικά εμπλουτισμένου συστήματος πλοήγησης. Το υλικό ως εκ τούτου παρουσιάζεται στον τελικό χρήστη μέσω μίας εκπαιδευτικά τεκμηριωμένης ροής.
Το σύστημα αυτό αποτελεί μία διεπιστημονική προσπάθεια και έχει σχεδιαστεί με σκοπό να προσφέρει μια αποτελεσματική λύση προς τον τελικό χρήστη. Ακολουθώντας τις τελευταίες παιδαγωγικές κατευθύνσεις, οι συνεργαζόμενες ομάδες έχουν αναλάβει την ανάπτυξη και ανάρτηση ψηφιακού υλικού υψηλής ποιότητας (animations, περιεχόμενο πολυμέσων, σελίδες HTML εμπλουτισμένες με γραφικά, κλπ.), το οποίο διαβαθμίζεται σύμφωνα με τις προσδοκίες, τα χαρακτηριστικά και τη γνώση των χρηστών. Το περιβάλλον αυτό χρησιμοποιεί το Moodle, προκειμένου να εκμεταλλευτεί τις παρεχόμενες λειτουργίες, όπως τη δημιουργία μαθήματος (course), δραστηριότητας (quiz), την παρακολούθηση των κινήσεων των χρηστών (user tracking) και διάφορα συνεργατικά και επικοινωνιακά εργαλεία. Επιπλέον, οι νέες δυνατότητες που έχουν υλοποιηθεί στην αναπτυσσόμενη πλατφόρμα, έχουν ως στόχο να υποστηρίξουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες όσων θέλουν να μάθουν ελληνικά. Γι' αυτόν το λόγο, το περιεχόμενο της πλατφόρμας του Moodle αναπαρίσταται μέσω ενός γραφικά εμπλουτισμένου συστήματος πλοήγησης. Το υλικό ως εκ τούτου παρουσιάζεται στον τελικό χρήστη μέσω μίας εκπαιδευτικά τεκμηριωμένης ροής.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).