Λογισμικά Συγχρονικής και Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης στην Υπηρεσία της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης – Δειγματική επισκόπηση υπό το πρίσμα της Αντεστραμμένης Τάξης
Δημοσιευμένα:
Νοε 1, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
εξ αποστάσεως εκπαίδευση αντεστραμμένη τάξη συλλογική ευφυΐα συνεργατική μάθηση
Περίληψη
Η χρήση λογισμικών συγχρονικής και/ή ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης αποτελεί στην ψηφιακή εποχή που διανύουμε ένα σημαντικό κεφάλαιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η παρούσα εργασία διερευνά το παιδαγωγικό πλαίσιο εφαρμογής τέτοιων λογισμικών και παρουσιάζει ενδεικτικά τρεις σχετικές εφαρμογές που εντάσσονται στη λογική της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αναδεικνύεται η προσαρμογή παραδοσιακών τεχνικών διδασκαλίας στις σύγχρονες ψηφιακές απαιτήσεις και δυνατότητες, ενώ παρουσιάζονται επιτομικά μερικές από τις δυνατότητες των εφαρμογών καθώς και θετικά και αρνητικά στοιχεία τους σε σχέση με την παιδαγωγική αρχή που έχει τοποθετηθεί ως βάση. Η εργασία συμπεραίνει πως η χρήση λογισμικών προσφέρει στις διαδικασίες τηλεκπαίδευσης, εφόσον ακολουθούν συγκεκριμένες προδιαγραφές, ενώ αναδεικνύει την ανάγκη εισαγωγής σχετικών μεθοδολογιών και στο πλαίσιο λειτουργίας εξ αποστάσεως τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).