Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση: Ο μαγικός αυλός του μέλλοντος;
Περίληψη
Η ραγδαία εξάπλωση εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης (TN) έφερε στο προσκήνιο συζητήσεις και προβληματισμούς κατά πόσον η χρήση της συνιστά μια πειραματική εφαρμογή τεχνολογιών με πιθανά επικίνδυνες επιπτώσεις στην κοινωνία. Παρά την κινδυνολογία, οι εφαρμογές TN έχουν επιφέρει βελτιώσεις σε πολλούς τομείς της ζωή μας. Στην εκπαίδευση ήδη αξιοποιούνται εφαρμογές της ΤΝ χωρίς όμως να έχουν αξιολογηθεί σοβαρά οι πιθανές επιπτώσεις και ο αντίκτυπός τους. Στην παρούσα εργασία εξετάζουμε την έννοια της δικαιοσύνης στην ΤΝ, εστιάζοντας κυρίως στον τομέα της εκπαίδευσης. Στην πρώτη ενότητα παρουσιάζουμε μερικές βασικές πληροφορίες και ορισμούς για τις σημαντικές έννοιες του τομέα της ΤΝ. Η επόμενη ενότητα αφορά την εφαρμογή της TN με εστίαση στην εκπαίδευση και το πώς μπορεί να βελτιώσει τη διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης. Ακολούθως, περιγράφονται αρκετές περιπτώσεις όπου η τεχνητή νοημοσύνη παρήγαγε μεροληπτικές αποφάσεις ώστε να αναδειχθούν οι κίνδυνοι από τη λανθασμένη χρήση της. Η επόμενη ενότητα παρουσιάζει την έννοια της δικαιοσύνης και της ισότητας και πώς μπορούν να διαμορφώσουν το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης προς όφελος της ανθρωπότητας. Τέλος συζητούνται τα βασικά συμπεράσματα.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).