Η μάθηση των σπουδαστριών του μεταπτυχιακού προγράμματος Σπουδές στην Εκπαίδευση στο ΕΑΠ.Παροχές που τις διευκολύνουν, δυσκολίες που διαχειρίζονται


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Δια Βίου Μάθηση Γυναίκες και Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο «Μάθηση» Παροχές Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου Προβλήματα Εμπόδια και Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Υποστήριξη σπουδ
Ζωή Τσολάκου
Περίληψη
Η εργασία αυτή αναφέρεται σε μελέτη και έρευνα στην ιδιαιτερότητα της γυναικείας εκπαίδευσης στην ΑεξΑΕ, ως πραγματώνεται στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ). Η ερευνήτρια μέσω συνεντεύξεων, στη βάση ποιοτικής προσέγγισης, απευθύνθηκε σε δείγμα δώδεκα σπουδαστριών του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Σπουδές στην Εκπαίδευση»του ΕΑΠ και των δώδεκα συντρόφων τους, προκειμένου καταγραφούν και αναλυθούν οι παροχές που διευκολύνουν τη μάθησή τους και οι δυσκολίες που καλούνται να διαχειριστούν. Στο πόνημα αυτό αναδεικνύονται η αποδοχή του ΕΑΠ στο γυναικείο πληθυσμό και η συμβολή του εκπαιδευτικού υλικού, των Ομαδικών Συμβουλευτικών Συναντήσεων (ΟΣΣ) και της επικοινωνίας σπουδαστριών και Καθηγητή Συμβούλου (ΚΣ) στη μαθησιακή διαδικασία. Οι σπουδάστριες αποδεχόμενες τους πολλαπλούς κοινωνικούς τους ρόλους και τις παγιωμένες υποχρεώσεις που προκύπτουν από αυτούς, καθημερινά διαχειρίζονται εμπόδια του οικογενειακού, εργασιακού και φιλικού περιβάλλοντος, χωρίς να παραβλέπονται και τα αντίστοιχα οργανωτικά του ΕΑΠ. Συναφώς, η συνειδητή επιλογή μάθησης, η αυτοπειθαρχία και η θετική στάση απέναντι στη συγκεκριμένη μορφή εκπαίδευσης και η αρωγή του οικογενειακού περιβάλλοντος προσδιορίζουν καθοριστικά την όλη προσπάθειά τους για μάθηση μέσα από την οποία επιζητούν νέους πνευματικούς ορίζοντες και προσωπική, επιστημονική και επαγγελματική ανέλιξη.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα