| More

E-learning, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποκλειστικά μέσω διαδικτύου: Νέες προσεγγίσεις εκπαίδευσης

Views: 767 Downloads: 556
Γεώργιος Πολύδωρος

Περίληψη


Η εργασία αυτή είναι μια βιβλιογραφική επισκόπηση σχετικά με την νέα προσέγγιση της εκπαίδευσης, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποκλειστικά μέσω του διαδικτύου(e-learning). Είναι αναγκαίο, λόγω των ραγδαίων αλλαγών στην τεχνολογία, να εκσυγχρονιστεί η εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα, ώστε τα άτομα που θα ‘παραχθούν’ να είναι ικανά να ανταποκριθούν στις νέες προκλήσεις. Στο πλαίσιο αυτό αναπτύχθηκαν νέες θεωρίες μάθησης, όπως η θεωρία της επεξεργασίας της πληροφορίας, η θεωρία του συνδεσιασμού και η συνεργατική μάθηση υποστηριζόμενη από υπολογιστή, οι οποίες θεωρούνται αποτελεσματικότερες από τις κατευθυνόμενες ή αλλιώς παραδοσιακές μεθόδους μάθησης. Αυτές οι θεωρίες μάθησης ανταποκρίνονται καλύτερα στα χαρακτηριστικά των σύγχρονων μαθητών, καθώς χρησιμοποιούν με ευκολία τις νέες τεχνολογίες. Η μεθοδολογία του e-learning ενσωματώνει τις προαναφερόμενες θεωρίες μάθησης κατά τέτοιον τρόπο ώστε η μάθηση επέρχεται μέσα από διαδικασίες αλληλεπίδρασης των ατομικώνχαρακτηριστικών και του διαδικτυακού περιβάλλοντος και έχει τον προσωπικό χαρακτήρα του κάθε εκπαιδευόμενου. Ο εκπαιδευτικός σε αυτό το περιβάλλον μάθησης δεν λειτουργεί σαν τράπεζα πληροφοριών για τον εκπαιδευόμενο, αλλά σαν επόπτης των μαθησιακών διαδικασιών, υποστηρίζοντας παράλληλα την αυτονομία του. Στην συνέχεια της εργασίας, αναφέρονται οι μορφές του εκπαιδευτικού υλικού με το οποίο αλληλεπιδρά ο εκπαιδευόμενος και τα πλεονεκτήματα που χαρακτηρίζουν αυτή την αλληλεπίδραση. Τέλος, ένα άλλο θέμα με το οποίο ασχολείται αυτή η βιβλιογραφική επισκόπηση είναι οι διαδικτυακές κοινότητες μάθησης και ο ρόλος τους στην μεθοδολογία e-learning

Λέξεις κλειδιά


E-learning; θεωρίες μάθηση; μοντέρνα χαρακτηριστικά του μαθητή; εκπαιδευτικό υλικό

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.584

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.