Το Φαινόμενο του Πυγμαλίωνα, η επίδρασή του στη μαθησιακή διαδικασία και η διδακτική του αξιοποίηση


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
Φαινόμενο Πυγμαλίωνα μάθηση διδασκαλία τυπική εκπαίδευση εκπαίδευση ενηλίκων
Μαρία Νιάρη
Ευαγγελία Μανούσου
Περίληψη
Το 1968, οι Robert Rosenthal και Lenore Jacobson εξέδωσαν το πείραμά τους, που είναι γνωστό ως Oak School, και παρουσίασαν το Φαινόμενο του Πυγμαλίωνα. Από τότε, αρκετές έρευνες έχουν λάβει χώρα που να αφορούν την ύπαρξη του Φαινομένου του Πυγμαλίωνα στην τάξη και την επίδρασή του στη μάθηση. Σ’ αυτή την εργασία, έπειτα από τη βιβλιογραφική επισκόπηση διάφορων εμπειρικών ερευνών που αφορούν στην ύπαρξη του Φαινομένου του Πυγμαλίωνα στην τυπική εκπαίδευση καθώς και στην εκπαίδευση ενηλίκων, παρουσιάζουμε σύντομα τα βασικότερα σημεία κριτικής που του έχουν ασκηθεί. Στη συνέχεια, παρουσιάζουμε τους βασικούς μηχανισμούς του φαινομένου με σκοπό να κάνουμε προτάσεις που θα μπορούσαν να βελτιώσουν τη διδασκαλία τόσο στην τυπική όσο και στην εκπαίδευση ενηλίκων και να εξαλείψουν την αρνητική επίδραση στη μαθησιακή διεργασία.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα