| More

Το Φαινόμενο του Πυγμαλίωνα, η επίδρασή του στη μαθησιακή διαδικασία και η διδακτική του αξιοποίηση

Views: 826 Downloads: 2228
Μαρία Νιάρη, Ευαγγελία Μανούσου

Περίληψη


Το 1968, οι Robert Rosenthal και Lenore Jacobson εξέδωσαν το πείραμά τους, που είναι γνωστό ως Oak School, και παρουσίασαν το Φαινόμενο του Πυγμαλίωνα. Από τότε, αρκετές έρευνες έχουν λάβει χώρα που να αφορούν την ύπαρξη του Φαινομένου του Πυγμαλίωνα στην τάξη και την επίδρασή του στη μάθηση. Σ’ αυτή την εργασία, έπειτα από τη βιβλιογραφική επισκόπηση διάφορων εμπειρικών ερευνών που αφορούν στην ύπαρξη του Φαινομένου του Πυγμαλίωνα στην τυπική εκπαίδευση καθώς και στην εκπαίδευση ενηλίκων, παρουσιάζουμε σύντομα τα βασικότερα σημεία κριτικής που του έχουν ασκηθεί. Στη συνέχεια, παρουσιάζουμε τους βασικούς μηχανισμούς του φαινομένου με σκοπό να κάνουμε προτάσεις που θα μπορούσαν να βελτιώσουν τη διδασκαλία τόσο στην τυπική όσο και στην εκπαίδευση ενηλίκων και να εξαλείψουν την αρνητική επίδραση στη μαθησιακή διεργασία.

Λέξεις κλειδιά


Φαινόμενο Πυγμαλίωνα; μάθηση; διδασκαλία; τυπική εκπαίδευση; εκπαίδευση ενηλίκων

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.582

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.