Η σχέση της ετοιμότητας για αυτοκατευθυνόμενη μάθηση των φοιτητών/τριών του Ε.Α.Π., με την ικανοποίηση από την μαθησιακή τους εμπειρία


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Ετοιμότητα για αυτοκατευθυνόμενη μάθηση Ικανοποίηση από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Αναστάσιος Μίχης
Ιωάννης Γκιόσος
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των σχέσεων: α) της συνολικής ετοιμότητας για αυτοκατευθυνόμενη μάθηση των φοιτητών/τριών του Ε.Α.Π. με τη συνολική ικανοποίηση που εισέπραξαν από το περιβάλλον μάθησης του Ε.Α.Π. και β) των παραγόντων της ετοιμότητας για αυτοκατευθυνόμενη μάθηση με τους παράγοντες της ικανοποίησης. Στην έρευνα συμμετείχαν 100 προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες, του Ακαδημαϊκού Έτους 2012-2013. Για την μέτρηση των δύο μεταβλητών χρησιμοποιήθηκαν οι κλίμακες της 1) «Ετοιμότητας αυτοκατευθυνόμενης μάθησης για τη νοσηλευτική εκπαίδευση» (SDLRS-NE) και 2) «Διερεύνησης του περιβάλλοντος μάθησης στην εκπαίδευση από απόσταση» (DELES). Από τον έλεγχο των συσχετίσεων προέκυψαν: 1) σχετικώς, υψηλή θετική συσχέτιση της συνολικής ετοιμότητας για αυτοκατευθυνόμενη μάθηση με τη συνολική ικανοποίηση και 2) χαμηλές έως μέτριες θετικές συσχετίσεις μεταξύ των παραγόντων των δύο μεταβλητών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσο αυξάνεται η ετοιμότητα των φοιτητών/τριών για αυτοκατευθυνόμενη μάθηση τόσο αυξάνεται και η πιθανότητα να αισθάνονται ικανοποιημένοι από το περιβάλλον μάθησης του Ε.Α.Π. και το αντίστροφο.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα