Δραστηριότητες στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση για την ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων: Συμπεριφοριστική και Κονστρουκτιβιστική προσέγγιση


Εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίου
Δημοσιευμένα: Μαρ 19, 2024
Σοφία Αντώνιος Κυριζοπούλου
Αδαμαντία Σπανακά
Αντώνης Λιοναράκης
Περίληψη

Το εκπαιδευτικό υλικό εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τις  δραστηριότητες που περιέχει στοχεύει στην απόκτηση γνωστικών δεξιοτήτων, με τις οποίες ο/η εκπαιδευόμενος/-η θα ενισχύσει τη μάθηση και θα δημιουργήσει νέες δυνατότητες ευημερίας και επιτυχίας στο κοινωνικό περιβάλλον που ζει και εργάζεται. Ποια όμως είναι τα κριτήρια για την επιλογή τέτοιων δραστηριοτήτων μάθησης, ώστε να επιτευχθεί η ενίσχυση της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης; Ο γνωστικός κονστρουκτιβισμός υποστηρίζει τη δημιουργία πολυποίκιλων, κατανοητών δραστηριοτήτων μάθησης, οι οποίες θα λαμβάνουν υπόψη  τις  πρότερες γνώσεις των εκπαιδευόμενων, και θα οικοδομούνται γύρω από μια κεντρική έννοια. Στον συμπεριφορισμό δίνεται μεγάλη αξία στην ίδια τη συμπεριφορά και την τροποποίησή της. Όλοι οι εκπαιδευόμενοι/-ες μπορούν να μάθουν, να αναπτύξουν δεξιότητες και να διαμορφώσουν σταδιακά την επιθυμητή συμπεριφορά μέσω της  θετικής ενίσχυσης. Συνεπώς, μαθησιακές δραστηριότητες που έχουν σαφή στοχοθεσία, είναι προσεκτικά σχεδιασμένες και διατεταγμένες, παρέχοντας θετικά ερεθίσματα που δημιουργούν αντίδραση, ενισχύουν μια συγκεκριμένη συμπεριφορά μάθησης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα