Δραστηριότητες στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση για την ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων: Συμπεριφοριστική και Κονστρουκτιβιστική προσέγγιση
Περίληψη
Το εκπαιδευτικό υλικό εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τις δραστηριότητες που περιέχει στοχεύει στην απόκτηση γνωστικών δεξιοτήτων, με τις οποίες ο/η εκπαιδευόμενος/-η θα ενισχύσει τη μάθηση και θα δημιουργήσει νέες δυνατότητες ευημερίας και επιτυχίας στο κοινωνικό περιβάλλον που ζει και εργάζεται. Ποια όμως είναι τα κριτήρια για την επιλογή τέτοιων δραστηριοτήτων μάθησης, ώστε να επιτευχθεί η ενίσχυση της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης; Ο γνωστικός κονστρουκτιβισμός υποστηρίζει τη δημιουργία πολυποίκιλων, κατανοητών δραστηριοτήτων μάθησης, οι οποίες θα λαμβάνουν υπόψη τις πρότερες γνώσεις των εκπαιδευόμενων, και θα οικοδομούνται γύρω από μια κεντρική έννοια. Στον συμπεριφορισμό δίνεται μεγάλη αξία στην ίδια τη συμπεριφορά και την τροποποίησή της. Όλοι οι εκπαιδευόμενοι/-ες μπορούν να μάθουν, να αναπτύξουν δεξιότητες και να διαμορφώσουν σταδιακά την επιθυμητή συμπεριφορά μέσω της θετικής ενίσχυσης. Συνεπώς, μαθησιακές δραστηριότητες που έχουν σαφή στοχοθεσία, είναι προσεκτικά σχεδιασμένες και διατεταγμένες, παρέχοντας θετικά ερεθίσματα που δημιουργούν αντίδραση, ενισχύουν μια συγκεκριμένη συμπεριφορά μάθησης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).