Εικονικές Κοινότητες Μάθησης και η περίπτωση των Ατόμων με Αναπηρία στους Εικονικούς Κόσμους


Εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίου
Δημοσιευμένα: Mar 19, 2024
Ασημίνα Κατσούδα
Περίληψη

Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η ανάδειξη του ρόλου των Εικονικών Κοινοτήτων Μάθησης και οι ευκαιρίες προσβασιμότητας που προσφέρουν οι εικονικοί κόσμοι ιδιαίτερα στα Άτομα με Αναπηρία. Υπό το πρίσμα αυτό, αρχικά πραγματοποιήθηκε μία σύντομη κριτική επισκόπηση της βιβλιογραφίας σχετικά με τα Εικονικά Περιβάλλοντα Μάθησης και τις δυνατότητες που προσφέρουν στο πλαίσιο της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε περεταίρω έρευνα σχετικά με Εικονικές Κοινότητες Μάθησης σε Εικονικούς Κόσμους, και πρωτίστως στο Second Life όπου βάσει της βιβλιογραφίας παραμένει η πιο δημοφιλής πλατφόρμα στην εκπαιδευτική κοινότητα λόγω της ανοικτότητας που προσφέρει και των ποικίλων εργαλείων δημιουργίας και αλληλεπίδρασης. Επιπροσθέτως, γίνεται αναφορά και σε Εικονικές Κοινότητες Μάθησης ή/και Υποστήριξης για ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και Άτομα με Αναπηρία, οι οποίες προσφέρουν υποστήριξη στα άτομα αυτά και στους φροντιστές τους, όπως και δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης στο ευρύ κοινό. Ακόμη, τονίζεται η σημασία του ψηφιακού περιβάλλοντος στην αντιμετώπιση εμποδίων που υπάρχουν στο «φυσικό» περιβάλλον. Μέσω της μελέτης αυτής επισημαίνονται οι ευκαιρίες που δίνουν οι εικονικοί κόσμοι στον εμπλουτισμό μάθησης και την ενίσχυση της προσβασιμότητας στο πλαίσιο της Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης και παράλληλα οι ευκαιρίες βελτίωσης στην εκπαιδευτική, κοινωνική και επαγγελματική ζωή των Ατόμων με Αναπηρία και των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα