Αυθεντικές Δραστηριότητες και Ενσυναίσθητη Συνεργασία στην εξΑΕ


Εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίου
Δημοσιευμένα: Mar 19, 2024
Μαρία Κρασά
Άντρη Μιχάηλου
Μαρία Κωνσταντά
Μαρία Φραγκάκη
Περίληψη

Αναμφισβήτητα, η εξ αποστάσεως Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση έχει εδραιωθεί εντυπωσιακά τις τελευταίες δεκαετίες, μετατρέποντας τις παραδοσιακές τάξεις σε εικονικές κοινότητες μάθησης, γεφυρώνοντας τα κενά που δημιουργούνται από τα γεωγραφικά όρια. Η επιτυχής ενσωμάτωση και διασύνδεση των “αυθεντικών δραστηριοτήτων” με την “ενσυναίσθητη συνεργασία στην εξΑΕ”, στο πλαίσιο της Χειραφετικής Μάθησης, μπορεί να συμβάλει στη μετατροπή της διδακτικής πράξης σε ένα κοινωνικό περιβάλλον μάθησης, το οποίο θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας. Στο παρόν άρθρο αναλύονται οι δύο αυτές έννοιες, οι οποίες σε συνδυασμό με την παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ καλλιεργούν σε διδασκόμενους και διδάσκοντες, δεξιότητες του 21ου αιώνα, απαραίτητες και για τους δυο να ζήσουν και να ευημερεύσουν στην πολύπλοκη εποχή μας. Ως μελέτη περίπτωσης, παρουσιάζεται η  διδακτική και μαθησιακή εμπειρίας της Μεταπτυχιακής Θεματικής Ενότητας ΕΠΑ524 «Ψηφιακές Τεχνολογίες για την Εκπαίδευση» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου, το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023.


Λέξεις - Κλειδιά: Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών στην εξΑΕ, Αυθεντικές Δραστηριότητες, Ενσυναίσθητη συνεργασία, Χειραφετική Μάθηση. 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικά Συγγραφέων
Άντρη Μιχάηλου, Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας

Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια ΑΠΚΥ

Μαρία Κωνσταντά, Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Πληροφοριακός 

Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια ΑΠΚΥ

Μαρία Φραγκάκη, Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Καθηγήτρια- Σύμβουλος/Συντονίστρια ΑεξΑΕ