Η Εφαρμογή της Υβριδικής Μάθησης στο Μάθημα της Γλώσσας σε Μαθητές/τριες Ε΄ δημοτικού Αξιοποιώντας την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me


Εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίου
Δημοσιευμένα: Μαρ 19, 2024
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΝΤΕΡΗ
Περίληψη

Η παρούσα έρευνα έχει σκοπό να μελετήσει την εφαρμογή της Υβριδικής Μάθησης (ΥΜ) σε μαθητές/τριες της Ε΄ Δημοτικού στο μάθημα της Γλώσσας, με την χρήση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας e-me. Για τις ανάγκες της έρευνας σχεδιάστηκε  εκπαιδευτικό υλικό, οργανώθηκε το πλαίσιο της αξιολόγησης, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική παρέμβαση και έγινε ποσοτική και ποιοτική ανάλυση δεδομένων. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν τα πλεονεκτήματα της ΥΜ τα οποία διευκολύνουν την παροχή εκπαίδευσης εστιάζοντας στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων. Η παρέμβαση έδειξε πως η ΥΜ βοηθάει στον εμπλουτισμό των γνώσεων και των εμπειριών, στην καλύτερη διαχείριση του χρόνου μελέτης, στην διατήρηση του ενδιαφέροντος, στην άμεση ανατροφοδότηση και στην εξοικείωση με την τεχνολογία. Όμως η έρευνα έδειξε πως η ΥΜ έχει συγκεκριμένα μειονεκτήματα και αδυναμίες, όπως ότι απαιτεί χρόνο για προετοιμασία και υλοποίηση γεγονός που δυσκολεύει λόγω του αναλυτικού προγράμματος σπουδών και του όγκου της ύλης που θα πρέπει να διδαχθεί, η αρνητική στάση των γονέων στην εφαρμογή καινοτόμων προσεγγίσεων, η οικονομική επιβάρυνση και η μη αυτονομία των μαθητών/τριών. Τέλος, η έρευνα έδειξε ότι οι μαθητές/τριες έχουν θετική άποψη για την ΥΜ μέσω της e-me, καθώς την θεωρούν ως μία ευχάριστη και ενδιαφέρουσα διαδικασία, που προσφέρει ικανοποιητικό εκπαιδευτικό υλικό και την προτιμούν από την παραδοσιακή διδασκαλία.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα