Η Χρήση της Εικονικής Πραγματικότητας για την Ενίσχυση της Εκπαιδευτικής Εμπειρίας στα Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs)


Εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίου
Δημοσιευμένα: Mar 19, 2024
Ανδρονίκη Αγελαδά
Ερμιόνη Παπαδοπούλου
Βλάσιος Κασαπάκης
Απόστολος Κώστας
Νίκος Σουλακέλλης
Περίληψη

Η ενσωμάτωση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση παρέχει στους εκπαιδευτές και τους εκπαιδευόμενους εξειδικευμένα εργαλεία που εξαλείφουν την μεταξύ τους απόσταση και δημιουργούν πρωτότυπες εμπειρίες εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (εξΑΕ).  Μία τέτοια περίπτωση είναι και τα  Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs) που σήμερα αναπτύσσονται, κυρίως, από τριτοβάθμια ιδρύματα και παρακολουθούνται από χιλιάδες άτομα, απ’ όλο τον κόσμο. Παραδοσιακά, το εκπαιδευτικό υλικό που προσφέρεται μέσω των MOOCs έχει τη μορφή σύντομων βίντεο, διαφανειών ή άλλων ψηφιακών αρχείων. Από την άλλη πλευρά, η έκρηξη της ανάπτυξης και της χρήσης της τεχνολογίας της Εικονικής Πραγματικότητας (ΕΠ) στην εκπαίδευση δίνει σε εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενους νέα εργαλεία και μεθόδους αλληλεπίδρασης που αναδιαμορφώνουν τις μεθοδολογίες παρουσίασης του εκπαιδευτικού υλικού. Η παρούσα εργασία μελετά την χρήση της τεχνολογίας της ΕΠ ως μέθοδο παρουσίασης εκπαιδευτικού υλικού στο πλαίσιο ενός MOOC, αξιολογώντας με πραγματικούς εκπαιδευόμενους την χρηστικότητα της, την χρησιμότητα της ως εκπαιδευτικό εργαλείο, και το επίπεδο ρεαλισμού που προσφέρει.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικά Συγγραφέων
Ανδρονίκη Αγελαδά

Υπ. Διδάκτωρ

Πανεπιστήμιο Αιγαίου – Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας

Ερμιόνη Παπαδοπούλου

Υπ. Διδάκτωρ

Πανεπιστήμιο Αιγαίου – Τμήμα Γεωγραφίας

Απόστολος Κώστας

Επίκουρος Καθηγητής

Πανεπιστήμιο Αιγαίου – Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης