Η ανατροφοδότηση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η περίπτωση δραστηριοτήτων αξιολόγησης σε εκπαιδευτικό υλικό μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών


Εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίου
Δημοσιευμένα: Μαρ 19, 2024
Θωμάς Βαγγελής
Βασιλική Ιωακειμίδου
Ιωάννης Νάνος
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία, η οποία αποτελεί μέρος διπλωματικής εργασίας μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών, μελετήθηκε ο ρόλος και τα χαρακτηριστικά που καθιστούν ποιοτική και αποτελεσματική την ανατροφοδότηση στην εξ αποστάσεως τριτοβάθμια εκπαίδευση, με βάση τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες του μεταπτυχιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Τεχνολογίες σε συστήματα εξ αποστάσεως διδασκαλίας και μάθησης - Επιστήμες της Αγωγής» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Αρχικά, πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική επισκόπηση εξετάζοντας βασικές διαστάσεις όπως η αξιολόγηση, η σχέση της με την ποιότητα, μορφές ανατροφοδότησης και τα χαρακτηριστικά αποτελεσματικής ανατροφοδότησης. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας ποιοτικού τύπου ερευνητικές προσεγγίσεις, πραγματοποιήθηκε συλλογή δεδομένων μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων με τη συμμετοχή έξι συμμετεχόντων. Οι πληροφορητές αποτύπωσαν την εμπειρία τους σχετικά με την ανατροφοδοτική διαδικασία. Παράλληλα, παρέχουν τις απόψεις τους εστιάζοντας σε χαρακτηριστικά της ανατροφοδότησης που την καθιστούν αποτελεσματική, με στόχο την εξαγωγή συμπερασμάτων και πρακτικών προτάσεων για τη βελτίωση της ποιότητας του προγράμματος. Μέσω της ανάλυσης του περιεχομένου, η εργασία μεταξύ άλλων καταλήγει στο βασικό συμπέρασμα ότι και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση η ποιοτική ανατροφοδότηση, μέσω της στοχευμένης αναλυτικότητάς της και της εξατομίκευσής της, ενθαρρύνει και καθοδηγεί τους εκπαιδευόμενους προς τη βελτίωση της μάθησής τους και την πρόοδο τους. Επομένως, η ποιοτική ανατροφοδότηση συμβάλλει θετικά στη βελτίωση της ποιότητας ενός προγράμματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα