Η χρήση του Μοντέλου Διερεύνησης (CoI) κατά την εφαρμογή της επείγουσας απομακρυσμένης διδασκαλίας (ERT) ως δείκτη αποτελεσματικής μάθησης στο λύκειο : Teaching in the COVID-19 Pandemic as an Opportunity for Evaluation and Reflection


Εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίου
Δημοσιευμένα: Μαρ 19, 2024
Σταυρούλα Μάλαμα
Maria D. Avgerinou
Περίληψη

Η επικράτηση της επείγουσας απομακρυσμένης διδασκαλίας (Emergency Remote Teaching –ERT) στην εκπαιδευτική κοινότητα, κατά τo Covid -19, αποκάλυψε κατά πόσο οι εκπαιδευτικοί διέθεταν την ετοιμότητα και τις δεξιότητες να ανταποκριθούν στις εκπαιδευτικές προκλήσεις που δημιουργήθηκαν. Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν να αποτιμηθεί, βάσει των απόψεων των εκπαιδευτικών, η εκπαιδευτική διαδικασία κατά την εφαρμογή της ERT, σε σχολική μονάδα των Χανίων, με έμφαση στην αξιοποίηση, προς όφελος των εκπαιδευτικών, των αδυναμιών τους σε συνάρτηση με την ηλεκτρονική μάθηση. Για τη συγκεκριμένη μελέτη περίπτωσης χρησιμοποιήθηκε η μικτή ερευνητική μέθοδος. Διερευνήθηκε η ετοιμότητα ανταπόκρισης των εκπαιδευτικών στις ανάγκες της εξΑΕ, ο βαθμός κατάκτησης εκ μέρους τους της Διδακτικής, Κοινωνικής και Γνωστικής Παρουσίας,  ο βαθμός ικανοποίησής τους από το σχεδιασμό και την υλοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η χρήση των συστημάτων διαχείρισης μάθησης καθώς και η εμπειρία τους αναφορικά με την τηλεκπαίδευση και την καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αντιμετώπισαν δυσκολίες λόγω της μη έγκαιρης και επαρκούς επιμόρφωσής τους στην παιδαγωγική χρήση των νέων τεχνολογιών. Παράλληλα, αναδείχτηκε η αναγκαιότητα της απόκτησης και αξιοποίησης των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα στην διδασκαλία, προκειμένου αυτοί να ανταπεξέλθουν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα