Ενίσχυση της μαθησιακής αυτονομίας και ανεξαρτησίας σε μαθητές με προβλήματα όρασης στη σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Περίληψη
Καθώς η εκπαίδευση εξελίσσεται για να ακολουθήσει τις τεχνολογικές εξελίξεις, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση γίνεται ένα κρίσιμο μέρος του εκπαιδευτικού συστήματος. Η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης άγει στην άμβλυνση του εκπαιδευτικού αποκλεισμού όχι όμως ανεμπόδιστα. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της σχέσης της μαθησιακής αυτονομίας και ανεξαρτησίας με την σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, διερευνήθηκαν οι αντιλήψεις μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με προβλήματα όρασης στην Ελλάδα όσον αφορά τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν σε προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η έρευνα για τη συλλογή δεδομένων βασίζεται σε μια προσέγγιση μεικτής μεθόδου, της ποσοτικής μορφής με τη χρήση ερωτηματολογίου και της ποιοτικής μορφής με τη χρήση συνεντεύξεων. Η έρευνα αναδεικνύει την πολύπλευρη πραγματικότητα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αποκαλύπτοντας όχι μόνο τις δυνατότητές της, αλλά και τα υφιστάμενα εμπόδια που εμποδίζουν την πλήρη αξιοποίηση αυτών των δυνατοτήτων από άτομα με οπτική αναπηρία.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).