Ενίσχυση της μαθησιακής αυτονομίας και ανεξαρτησίας σε μαθητές με προβλήματα όρασης στη σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση


Εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίου
Δημοσιευμένα: Μαρ 19, 2024
Σταυρούλα Κατσαούνη
Αρετή Βαλασίδου
Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Περίληψη

Καθώς η εκπαίδευση εξελίσσεται για να ακολουθήσει τις τεχνολογικές εξελίξεις, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση γίνεται ένα κρίσιμο μέρος του εκπαιδευτικού συστήματος. Η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης άγει στην άμβλυνση του εκπαιδευτικού αποκλεισμού όχι όμως ανεμπόδιστα. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της σχέσης της μαθησιακής αυτονομίας και ανεξαρτησίας με την σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, διερευνήθηκαν οι αντιλήψεις μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με προβλήματα όρασης στην Ελλάδα όσον αφορά τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν σε προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η έρευνα για τη συλλογή δεδομένων βασίζεται σε μια προσέγγιση μεικτής μεθόδου, της ποσοτικής μορφής με τη χρήση ερωτηματολογίου και της ποιοτικής μορφής με τη χρήση συνεντεύξεων. Η έρευνα αναδεικνύει την πολύπλευρη πραγματικότητα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αποκαλύπτοντας όχι μόνο τις δυνατότητές της, αλλά και τα υφιστάμενα εμπόδια που εμποδίζουν την πλήρη αξιοποίηση αυτών των δυνατοτήτων από άτομα με οπτική αναπηρία.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα