Εκπαιδευτικές τεχνικές δημιουργίας θετικού κλίματος στην εξAE: Οι απόψεις μεταπτυχιακών φοιτητών του ΕΑΠ


Εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίου
Δημοσιευμένα: Μαρ 19, 2024
Μαρία Ορφανού Λελοβίτου
Αγγελική Σαμαντά
Γιάννης Τρυφιάτης
Περίληψη

Στο πλαίσιο της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, ποικίλες ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές αξιοποιούνται ευρέως τα τελευταία χρόνια από τους διδάσκοντες/τις διδάσκουσες, με στόχο οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να ασκηθούν ατομικά και ομαδικά, να ενεργοποιηθούν και να λειτουργήσουν αυτόνομα προς μια ευρετική πορεία αυτομάθησης. Οι τεχνικές διακρίνονται σε αυτές που αξιοποιούνται από την πλευρά του διδάσκοντα/της διδάσκουσας, του διδασκόμενου/της διδασκομένης, της ομάδας των διδασκομένων άλλοτε με τη χρήση τεχνολογικών μέσων και εργαλείων και άλλοτε χωρίς αυτά. Στην παρούσα εργασία, διερευνώνται οι εκπαιδευτικές τεχνικές που μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση του κλίματος στην εξΑΕ, ενισχύοντας έτσι τη δημιουργία μιας κοινότητας μάθησης. Στη συνέχεια, παρατίθεται η ποιοτική έρευνα, που πραγματοποιήθηκε με φοιτητές/φοιτήτριες των ΜΠΣ «Εκπαίδευση και Τεχνολογίες σε συστήματα εξ αποστάσεως διδασκαλίας και μάθησης-Επιστήμες της Αγωγής» και «Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Φυσικών Επιστημών Καθηγητών» του ΕΑΠ, και στην οποία εξετάστηκε ρόλος των ενεργητικών εκπαιδευτικών τεχνικών και η επίδρασή τους στη διαμόρφωση θετικού κλίματος στα ΜΠΣ. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι με την αξιοποίησή τους οι φοιτητές/τριες ενεργοποιούνται περισσότερο, παρέχεται υψηλότερο επίπεδο αλληλεπίδρασης των μελών της ομάδας, ενώ αυξάνεται η συνεργασία και η συνεργατική μάθηση. 




Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα