Οι Γυναίκες στο Ρεμπέτικο Τραγούδι: Διδακτικό Σενάριο για το Μάθημα της Μουσικής
Περίληψη
Το παρόν διδακτικό σενάριο απευθύνεται σε μαθητές/τριες της Γ Γυμνασίου, υιοθετώντας τη διαθεματική προσέγγιση και όντας συμβατό με τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (Α.Π.Σ.) και το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.), καθώς εμπλέκει το μάθημα της μουσικής με την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή με κοινωνικά ζητήματα και τις νέες τεχνολογίες με ποικίλους τρόπους που αφορούν στην παρουσίαση του μαθήματος (google power point) και στη χρήση εφαρμογών για την πραγματοποίηση ψηφιακών δραστηριοτήτων (ψηφιακή παρουσίαση, ψηφιακός καμβάς, video). Το διαθεματικό διδακτικό σενάριο επιχειρεί να ευαισθητοποιήσει κοινωνικά τους μαθητές σε ζητήματα φύλου προκειμένου να αποδομήσουν υποσυνείδητες στερεότυπες αντιλήψεις και κοινωνικά στεγανά. Σε αυτό το πλαίσιο, οι μαθητές και οι μαθήτριες ανακαλύπτουν την αντισυστημική ρεμπέτικη κοινωνία και το αξιακό σύστημα αυτής μέσω της ανάλυσης και ερμηνείας στίχου που αναφέρεται στις Γυναίκες, αλλά και της γνωριμίας με τραγουδίστριες του ρεμπέτικου τραγουδιού, γεγονός που τούς καθιστά κοινωνούς της εν λόγω κουλτούρας.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).