Οι Γυναίκες στο Ρεμπέτικο Τραγούδι: Διδακτικό Σενάριο για το Μάθημα της Μουσικής


Εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίου
Δημοσιευμένα: Μαρ 19, 2024
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ ΣΠΥΡΙΑΔΟΥ
Περίληψη

Το παρόν διδακτικό σενάριο απευθύνεται σε μαθητές/τριες της Γ Γυμνασίου, υιοθετώντας τη διαθεματική προσέγγιση και όντας συμβατό με τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (Α.Π.Σ.) και το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.), καθώς εμπλέκει το μάθημα της μουσικής με την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή με κοινωνικά ζητήματα και τις νέες τεχνολογίες με ποικίλους τρόπους που αφορούν στην παρουσίαση του μαθήματος (google power point) και στη χρήση εφαρμογών για την πραγματοποίηση ψηφιακών δραστηριοτήτων (ψηφιακή παρουσίαση, ψηφιακός καμβάς, video). Το διαθεματικό διδακτικό σενάριο επιχειρεί να ευαισθητοποιήσει κοινωνικά τους μαθητές σε ζητήματα φύλου προκειμένου να αποδομήσουν υποσυνείδητες στερεότυπες αντιλήψεις και κοινωνικά στεγανά. Σε αυτό το πλαίσιο, οι μαθητές και οι μαθήτριες ανακαλύπτουν την αντισυστημική ρεμπέτικη κοινωνία και το αξιακό σύστημα αυτής μέσω της ανάλυσης και ερμηνείας στίχου που αναφέρεται στις Γυναίκες, αλλά και της γνωριμίας με τραγουδίστριες του ρεμπέτικου τραγουδιού, γεγονός που τούς καθιστά κοινωνούς της εν λόγω κουλτούρας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα