Η Διερεύνηση Κινήτρων, Στάσεων και Συμπεριφορικών Προθέσεων Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με τη χρήση ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία


Εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίου
Δημοσιευμένα: Μαρ 19, 2024
Μαρία Μέλισσα
Δρ.
Δρ.
Περίληψη

Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας αποτελεί ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει τη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα. Σε μια ψηφιακή εποχή, όπου οι Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) θεωρούνται ένα βασικό εργαλείο για τη δημιουργία και την ανταλλαγή γνώσεων, η καθημερινότητα των πολιτών φαίνεται να επηρεάζεται σημαντικά σε πολλούς τομείς δραστηριοποίησης, όπως το σχολικό πλαίσιο και το εργασιακό περιβάλλον. Γίνεται, επομένως, λόγος για την κατάκτηση ενός ψηφιακού γραμματισμού, για την καλλιέργεια του οποίου σημαίνοντα ρόλο διαδραματίζουν οι εκπαιδευτικοί και ο βαθμός που θα εντάξουν τις ΤΠΕ στη διδακτική πράξη. Στη παρούσα εργασία θα παρουσιαστεί η θεωρητική βάση και η ερευνητική τεκμηρίωση γύρω από το ζήτημα των κινήτρων, της αποδοχής τεχνολογίας και των συμπεριφορικών προθέσεων των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως προς την ενσωμάτωση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στο πλαίσιο της διδασκαλίας τους. Η ποσοτική έρευνα σε δείγμα 100 συμμετεχόντων έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί κατέχουν υψηλές θετικές στάσεις απέναντι στην αποδοχή τεχνολογίας και στη χρήση των ΤΠΕ στη σχολική τάξη, θεωρώντας τα ένα πολύτιμο και ταυτόχρονα εύκολο εργαλείο προώθησης της μάθησης. Ανέδειξαν, ωστόσο, τη σημαντικότητα κατάρτισής τους σε τεχνολογικά ζητήματα, καθώς και την απαραίτητη υποστήριξη σε επίπεδο υποδομών, τα οποία δύναται να δυσχεράνουν τη πρόθεσή τους για αξιοποίηση της τεχνολογίας στη διδακτική πράξη.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα