Η ενίσχυση της επαγγελματικής και παιδαγωγικής αυτονομίας του εκπαιδευτικού από τον διευθυντή – Η ανάπτυξη κουλτούρας συνεργασίας και συνεχούς βελτίωσης των εκπαιδευτικών
Περίληψη
Η παρούσα εισήγηση εντάσσεται στο πεδίο των εμπειριών και των πρακτικών επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών όπως αυτό παρουσιάζεται από πηγές δημοσιευμένες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Μέσα από τη σχετική βιβλιογραφική επισκόπηση που έγινε ανάμεσα σε δύο έρευνες σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Ολλανδίας και σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα σκιαγραφείται ο ζωτικής σημασίας ρόλος της σχολικής κουλτούρας που προωθεί ένα θετικό σχολικό κλίμα και ενισχύει την αποτελεσματικότητα τόσο του διδακτικού προσωπικού όσο και των μαθητών. Πρωταρχικό ρόλο στη διαμόρφωση σχολικής κουλτούρας κατέχει ο διευθυντής. Εστιάζει στην επαγγελματική και παιδαγωγική αυτονομία του εκπαιδευτικού, στοχεύει στην ανάπτυξη κουλτούρας συνεργασίας, εμπιστοσύνης και διαρκούς βελτίωσης των εκπαιδευτικών. Η εισήγηση αρχικά αναφέρει το έναυσμά της, παρουσιάζει συνθετικά τις έρευνες, παραθέτει τις ερευνητικές υποθέσεις - ερωτήματα, περιγράφει τη μεθοδολογική προσέγγιση, καταγράφει τα ευρήματα των ερευνών αναδεικνύοντας τα κύρια συμπεράσματα ως προς τις τάσεις που κυριαρχούν στο πεδίο της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).