Θετικές επιπτώσεις της πρόσφατης πανδημίας COVID-19 στην εκπαίδευση: η χρήση των εφαρμογών Web 2.0


Εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίου
Δημοσιευμένα: Μαρ 19, 2024
Γεώργιος Πανέτας
Ανθή Β. Καρατράντου
Χρήστος Παναγιωτακόπουλος
Περίληψη

Η σημαντικότητα των εφαρμογών Web 2.0 στην εκπαίδευση, θέτουν τον μαθητή στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τον εμπλέκουν ενεργητικά με αυτήν και δεν αμφισβητείται. Στην παρούσα εργασία γίνεται προσπάθεια να μελετηθεί το κατά πόσο οι εκπαιδευτικοί διαθέτουν γνώσεις και δεξιότητες αξιοποίησης εφαρμογών Web 2.0, αλλά και για το κατά πόσο τόσο οι εκπαιδευτικοί, όσο και τα στελέχη της εκπαίδευσης (Διευθυντές Σχολικών Μονάδων, Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και Επιμορφωτές Β’ Επιπέδου) αξιοποίησαν εφαρμογές Web 2.0 κατά τη διάρκεια της πρόσφατης πανδημίας και θα συνεχίσουν να το κάνουν μετά από αυτή. Για το σκοπό αυτό αναλύθηκαν ποιοτικής μορφής δεδομένα που ελήφθησαν από δεκατρείς συνεντεύξεις με πέντε Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τρεις Διευθυντές Σχολικών Μονάδων, τρεις Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και δύο Επιμορφωτές Β’ Επιπέδου. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης περιεχομένου έδειξαν ότι: Οι εκπαιδευτικοί δεν διαθέτουν αρκετές γνώσεις χρήσης και δεξιότητες αξιοποίησης εφαρμογών Web 2.0. Κατά την περίοδο της πανδημίας ωστόσο, χρησιμοποίησαν τέτοιες εφαρμογές. Όλες οι κατηγορίες των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν την αξιοποίηση εφαρμογών Web 2.0 και στη δια ζώσης διδασκαλία τους. Τόσο οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου όσο και Επιμορφωτές Β’ Επιπέδου διατηρούν επιφυλάξεις για το αν οι εκπαιδευτικοί θα χρησιμοποιήσουν τις εφαρμογές Web 2.0 μετά από την πανδημία στα  μαθήματα τους.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικό Συγγραφέα
Ανθή Β. Καρατράντου, Πανεπιστήμιο Πατρών

Ε.ΔΙ.Π.

Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & Κοινωνικής Εργασίας (Τ.Ε.Ε.Κ.Ε.)

Πανεπιστήμιο Πατρών