Θετικές επιπτώσεις της πρόσφατης πανδημίας COVID-19 στην εκπαίδευση: η χρήση των εφαρμογών Web 2.0
Περίληψη
Η σημαντικότητα των εφαρμογών Web 2.0 στην εκπαίδευση, θέτουν τον μαθητή στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τον εμπλέκουν ενεργητικά με αυτήν και δεν αμφισβητείται. Στην παρούσα εργασία γίνεται προσπάθεια να μελετηθεί το κατά πόσο οι εκπαιδευτικοί διαθέτουν γνώσεις και δεξιότητες αξιοποίησης εφαρμογών Web 2.0, αλλά και για το κατά πόσο τόσο οι εκπαιδευτικοί, όσο και τα στελέχη της εκπαίδευσης (Διευθυντές Σχολικών Μονάδων, Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και Επιμορφωτές Β’ Επιπέδου) αξιοποίησαν εφαρμογές Web 2.0 κατά τη διάρκεια της πρόσφατης πανδημίας και θα συνεχίσουν να το κάνουν μετά από αυτή. Για το σκοπό αυτό αναλύθηκαν ποιοτικής μορφής δεδομένα που ελήφθησαν από δεκατρείς συνεντεύξεις με πέντε Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τρεις Διευθυντές Σχολικών Μονάδων, τρεις Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και δύο Επιμορφωτές Β’ Επιπέδου. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης περιεχομένου έδειξαν ότι: Οι εκπαιδευτικοί δεν διαθέτουν αρκετές γνώσεις χρήσης και δεξιότητες αξιοποίησης εφαρμογών Web 2.0. Κατά την περίοδο της πανδημίας ωστόσο, χρησιμοποίησαν τέτοιες εφαρμογές. Όλες οι κατηγορίες των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν την αξιοποίηση εφαρμογών Web 2.0 και στη δια ζώσης διδασκαλία τους. Τόσο οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου όσο και Επιμορφωτές Β’ Επιπέδου διατηρούν επιφυλάξεις για το αν οι εκπαιδευτικοί θα χρησιμοποιήσουν τις εφαρμογές Web 2.0 μετά από την πανδημία στα μαθήματα τους.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).