H ποιότητα της επείγουσας Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης στη συμβατική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση


Εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίου
Δημοσιευμένα: Μαρ 19, 2024
Δέσποινα Στύλα, ΕΔΙΠ Διδακτικής, Τμήμα Νοσηλευτικής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Δημήτρης Μαντζάρης, ΕΔΙΠ Υπολογιστικής Νοημοσύνης και Πληροφορικής Υγείας, Τμήμα Νοσηλευτικής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Βασίλειος Μέλλος
Περίληψη

Περίληψη


Η προσωρινή διακοπή της λειτουργίας της δια ζώσης εκπαίδευσης στα ελληνικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ), λόγω της πανδημίας (Covid-19), το εαρινό εξάμηνο του 2020, δημιούργησε άγνωστα ως τότε δεδομένα στην ακαδημαϊκή κοινότητα. Η παρούσα μελέτη δημοσκόπησης ερευνά το βαθμό ικανοποίησης των φοιτητών 2ου  έτους του Τμήματος Νοσηλευτικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για την ποιότητα της παρεχόμενης σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (περιλαμβάνονται οι διδάσκοντες, η μεθοδολογία διδασκαλίας, η  τεχνολογική υποστήριξη, η συνολική εμπειρία), μέσω της πλατφόρμας MS-TEAMS και του e-class, την περίοδο του εγκλεισμού/της καραντίνας για την διασφάλιση της δημόσιας υγείας. Για τον λόγο αυτό, δημιουργήθηκε από τους ερευνητές ένα ερωτηματολόγιο  πενταβάθμιας κλίμακας Likert (πάρα πολύ, πολύ, μέτρια, λίγο, καθόλου), που δόθηκε μεταγενέστερα (Μάρτιος 2022) σε 120 φοιτητές 2ου έτους του Τμήματος Νοσηλευτικής του ΠΘ. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως ναι μεν οι φοιτητές είναι ικανοποιημένοι σε μεγάλο βαθμό (55,4% πάρα πολύ) για την συνολική εμπειρία την οποία θεωρούν πρωτόγνωρη, ωστόσο σε ένα μεγάλο επίσης βαθμό (57,5% καθόλου) απάντησαν πως δεν θεωρούν πως μπορεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση στα συμβατικά πανεπιστήμια.


 


Λέξεις Κλειδιά: ποιότητα, εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ικανοποίηση, φοιτητές.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικό Συγγραφέα
Βασίλειος Μέλλος

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας