| More

Το οπτικοακουστικό υλικό και η δυναμική του στο Εκπαιδευτικό Υλικό της Εξ Αποστάσεως Διδασκαλίας

Views: 829 Downloads: 640
Στέλλα Μουζακιώτου, Μαρίνα-Όλγα Κανονάκη

Περίληψη


Στην εξ αποστάσεως διδασκαλία εφαρμόζονται οπτικές δραστηριότητες, προκειμένου οι εμπλεκόμενοι φοιτητές να καταφέρουν να ενεργοποιήσουν την κριτική τους σκέψη έναντι των παρεχομένων μηνυμάτων. Ο φοιτητής, εντασσόμενος σε μια τέτοια διαδικασία, δεν είναι άκριτος αποδέκτης γνώσεως, αλλά αποβαίνει σε ένα εκκολαπτόμενο ερευνητή, που θα προσπαθήσει για πρώτη φορά να προσπελάσει το άγνωστο αλλά ιδιαίτερα γοητευτικό γνωστικό πεδίο που συναντά. Στο εκπαιδευτικό υλικό της εξ αποστάσεως διδασκαλίας σημαντικό ρόλο επέχει το οπτικοακουστικό υλικό, το οποίο αναπτύσσει μια ιδιαίτερη δυναμική, αναφορικά με την επίτευξη της μάθησης, την παράλληλη ενίσχυσή της και την προσφορά της στη νόηση και στην προσωπικότητα των φοιτητών. Στόχος είναι η αποκρυπτογράφηση του κώδικα (εν προκειμένω του μηνύματος) που εκπέμπει το υλικό αυτό και η ενσωμάτωσή του στο γενικότερο πλέγμα της γνώσης. Έτσι, καταλήγουμε στην επεξεργασία και στην ουσιαστική συμμετοχή του φοιτητή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό, όμως, δεν λειτουργεί προς μία μόνο κατεύθυνση: η πολιτισμική συνείδηση καλλιεργείται και βαθαίνει ακόμη περισσότερο η αισθητική τους. Τέλος, η εμβάθυνση του οπτικοακουστικού υλικού και η αποκρυπτογράφηση του σημειολογικού του περιεχομένου οξύνει την κριτική σκέψη των φοιτητών και τους ευαισθητοποιεί σε πολλαπλά πολιτισμικά και κοινωνικά ζητήματα.

Λέξεις κλειδιά


Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση; σημειολογικό περιεχόμενο; ΕΑΠ; ανάλυση της εικόνας; μαθησιακό αντικείμενο; πολυμορφικό διδακτικό υλικό; οπτικοακουστικό υλικό; πολυμορφική εκπαίδευση; πολιτισμική συνείδηση

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.52

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.