Διαδραστική Αξιολόγηση: Έρευνα-Δράση για την εισαγωγή της ψηφιακής μάθησης στη μικτή εκπαίδευση


Δημοσιευμένα: Nov 1, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
Πολυμορφικό Εκπαιδευτικό Υλικό Έρευνα-Δράση Κριτήρια-Δείκτες Αξιολόγησης Ηλεκτρονικής Μάθησης Moodle Διαδραστική Αξιολόγηση
Δημήτρης Λάσκαρης
Μανώλης Χαιρετάκης
Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Περίληψη
Η παρούσα μελέτη διερευνά τον τρόπο με τον οποίο η έρευνα-δράση μπορεί να αξιοποιηθεί για την εισαγωγή, σχεδιασμό, ανάπτυξη και εφαρμογή της ψηφιακής μάθησης στη μικτή εκπαίδευση. Προσδιορίζουμε ως πρωτότυπο μοντέλο αξιολόγησης της ψηφιακής μάθησης, τη «Διαδραστική Αξιολόγηση» (ΔΑ) και προτείνουμε τρόπους για την αξιοποίηση και αξιολόγηση των εργαλείων παραγωγής, επικοινωνίας, διανομής περιεχομένου και διαχείρισης ηλεκτρονικού μαθήματος (HM) που υπάρχουν στην πλατφόρμα Moodle και του Πολυμορφικού Εκπαιδευτικού Υλικού (ΠΕΥ) που αναπτύχθηκε στην διαδικτυακή πλατφόρμα του Media Distance Education (Medie) για τις σπουδές της Επικοινωνίας και των ΜΜΕ για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα. Η μελέτη περίπτωσης που μελετάμε αφορά στη συμμετοχή 62 φοιτητών σε προαιρετικό ψηφιακό μάθημα ως συμπληρωματική της παραδοσιακής εκπαιδευτικής διαδικασίας ενός συμβατικού μαθήματος του προγράμματος σπουδών του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ. Αξιοποιώντας τα εργαλεία του Moodle, διερευνήσαμε και αξιολογήσαμε το εκπαιδευτικό έργο της ανάπτυξης και υλοποίησης της ψηφιακής μάθησης, το πώς και γιατί συγκεκριμένα κριτήρια συνεργατικής-ενεργητικής μάθησης και κριτικής προσέγγισης στη γνώση και στις δεξιότητες μπορούν να οργανωθούν ως γενικότεροι δείκτες εποικοδομιστικής και μαθητοκεντρικής προσέγγισης στη μάθηση. Η πορεία και τα προϊόντα της έρευνας που αναπτύχθηκε ανέδειξαν τους παράγοντες που επηρεάζουν και ενθαρρύνουν τη συμμετοχή και κινητοποιούν τους φοιτητές να αξιολογήσουν ένα ηλεκτρονικό μάθημα.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα